اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ابرکوه خبر داد

اقامه نماز جماعت در 36 مدرسه ابرکوه

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی ابرکوه از اقامه نماز جماعت در 36 مدرسه این شهرستان خبر داد.

اقامه نماز جماعت در 36 مدرسه ابرکوه

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت‌الاسلام محمد پورقیومی صبح امروز در گردهمایی ائمه جماعات مدارس ابرکوه اظهار داشت: در حال حاضر 27 نفر از مبلّغان در 36 مدرسه سطح شهرستان به اقامه نماز و انجام فعالیت‌های مختلف فرهنگی مشغول هستند.

وی خطاب به حاضران پیشنهاداتی از جمله مد نظر قرار گرفتن مخاطب شناسی و روانشناسی در اقامه نماز و انجام امور فرهنگی در مدارس را مطرح کرد و افزود: در طرح مسابقه در مدارس باید به نوع و سؤالات مطرح شده بیشتر توجه شود و سئوالاتی که نفعی در دانستن آن نیست، مطرح نشود.

وی خاطرنشان کرد: جلسه ارزیابی نماز مدارس نیز باید به صورت ماهانه انجام شود و از نظر ائمه جماعات بهره کافی برده شود و تشویق مدارسی که جدیت و پیگیری  بیشتری برای اقامه نماز دارند، باید مدنظر قرار گیرد.

پورقیومی خطاب به ائمه جماعات یادآور شد: فصیح‌خوانی و قرائت صحیح نماز باید مدنظر باشد و ائمه جماعات مطالعه کافی و دانستن احکام شرعی مورد نیاز دانش آموزان را مورد توجه قرار دهند.

اجرای طرح تغذیه فکری ائمه جماعات مدارس از سوی اداره آموزش و پرورش و ... از دیگر پیشنهادات پورقیومی بود.

رئیس اداره آموزش و پرورش ابرکوه نیز ضمن تقدیر از همکاری روحانیون در امر اقامه نماز جماعت در مدارس اظهار داشت: بها دادن به نماز یک فریضه الهی است که باید مد نظر همگان باشد و آنچه که از روایات معصومین به دست ما رسیده است، نشانگر این موضوع است.

سید احمد هدایت افزود: به پا داشتن نماز توسط مؤمنین به خاطر بندگی و عبودیت خداوند است و ما باید زمینه را برای این امر در دانش آموزان ایجاد کنیم.البته در این زمینه مشکلات و نابسامانی‌هایی نیز دیده می‌شود که باید با صبر، حوصله و همفکری در رفع آن کوشید.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول