اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پاسخ به دانش‌آموزان معترض روستایی در جیرفت

دانش‌آموزان از مدرسه شبانه‌روزی ساردوئیه استفاده کنند

خبرگزاری فارس: رئیس آموزش و پرورش جیرفت در پاسخ به اعتراض دانش‌آموزان روستای دره‌ای دلفارد به مسافت طولانی خانه تا مدرسه گفت: احداث دبیرستان در این روستا توجیه ندارد و تنها راه حل، استفاده از مدرسه شبانه‌روزی مرکز ساردوئیه است.

دانش‌آموزان از مدرسه شبانه‌روزی ساردوئیه استفاده کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت بیش از 40 نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر مقطع دبیرستان روستای دره‌ای دلفارد از توابع بخش ساردوئیه شهرستان جیرفت با تجمع در جاده جیرفت – ساردوئیه اعتراض خود را به نبود امکانات مناسب و سخت بودن شرایط تحصیل اعلام کردند.

دانش‌آموزان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشتند: فاصله دبیرستان محل تحصیل در هشت کیلومتری روستای آنها است و باید برای رفتن به مدرسه از ماشین‌های عبوری جیرفت ساردوئیه استفاده کنند و تنها یک خط واحد اتوبوسرانی ظرفیت انتقال آنها را دارد.

به گفته آنها بعضا مشکلاتی از جمله تکمیل بودن مسافر، به موقع نرسیدن اتوبوس و نداشتن کرایه سبب شده که به موقع در کلاس درس حاضر نشوند.

این دانش‌آموزان از مسئولان آموزش و پرورش خواستند نسبت به احداث دبیرستان در روستای آنها اقدام کنند.

والدین دانش‌آموزان نیز از وجود مشکلات متعدد در تردد فرزندانشان ابراز نگرانی کردند.

تنها راه حل، استفاده دانش‌آموزان از مدرسه شبانه‌روزی ساردوئیه

دهیار روستای دره‌ای دلفارد با اعلام اینکه این روستا دارای 900 نفر جمعیت است گفت: خیلی از خانواده‌ها به دلیل مشکلات موجود از ادامه تحصیل فرزندانشان به ویژه دختران جلوگیری می‌کنند.

عبدالله عسکری رئیس آموزش و پرورش شهرستان جیرفت با اذعان به وجود این مشکل بیان داشت: احداث دبیرستان به دلیل پایین بودن آمار دانش‌آموز مقطع دبیرستان توجیه قانونی ندارد و تنها راه حل استفاده این دانش‌آموزان از مدرسه شبانه‌روزی مرکز بخش ساردوئیه است.

انتهای پیام/ب20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول