اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس ارشد مسائل سیاسی و استراتژیک:

نظام اسلامی دارای ثبات داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی است

خبرگزاری فارس: کارشناس ارشد مسائل سیاسی و استراتژیک گفت: نظام اسلامی دارای امنیت و ثبات داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی است.

نظام اسلامی دارای ثبات داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی فرمانداری بیرجند، محمدعلی قاسم زاده نداف در جلسه تحلیل رخدادهای سیاسی و اقتصادی ایران و منطقه در جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: نظام به پتانسیل عظیم دانشجویی در ابعاد مختلف واقف است و برای برون‌رفت از مشکلات و تنگناهای مختلف به ویژه مقابله با تهدیدات و تحریم‌ها روی این منبع عظیم حساب ویژه‌ای باز کرده است.

وی ادامه داد: معتقدیم همان طور که جوانان سه دهه پیش توانستند با رهبری امام راحل، نظام را با کمترین امکانات از پیچ و خم تهدیدات، حملات و تحریم‌های متنوع دشمن عبور دهند امروز نیز به مدد الهی و همت جوانان باهوش، متدین و متخصص و حمایت‌های همه جانبه مردم از مهم‌ترین پیچ در مسیر گذر رو به جلوی انقلاب اسلامی عبور و اقتدار ایران و ایرانی را به همگان ثابت می‌کنیم.

کارشناس ارشد مسائل سیاسی و استراتژیک افزود: از دو دهه پیش به این طرف هم سیاستمداران و هم استراتژیست‌های غربی به این نظر مشترک رسیدند که برخورد با نظام اسلامی به روش‌های سخت جواب نمی‌دهد بلکه حتی به انسجام ملی و افزایش خصومت نسبت به غرب در ایران دامن می‌زند بنابراین تلاش کردند تا متناسب با فضای داخل کشور از روش‌های فرهنگی و اقتصادی برای مهار و تغییر رفتار جمهوری اسلامی استفاده کنند.

قاسم‌زاده نداف تصریح کرد: اینکه می‌بینید در دهه دوم انقلاب رویکرد آنها بیشتر معطوف به ضربه زدن به فرهنگ دینی کشور که رهبری از آن به عنوان تهاجم فرهنگی یاد کردند به این منظور است که تا قاعده و اساس را متزلزل و تخریب نکنند نمی‌توانند از ایجاد بنایی رفیع جلوگیری کنند و می‌بینیم تمام قد برای ضربه زدن به زیر ساخت‌های دینی و فرهنگی جامعه وارد می‌شوند.

وی ادامه داد: دشمنان در این راه از رسانه، فیلم، تئاتر و موسیقی گرفته تا کتاب، دانشگاه، مدرسه، مسجد و منبر را نیز هدف قرار می‌دهند تا نسلی که حالا سی سال از زمان شکل‌گیری انقلاب و بیش از بیست سال از دوران دفاع مقدس فاصله دارد را تحت تاثیر قرار داده و جوانان را از اردوگاه نظام دینی جدا و به سمت خود متمایل کنند.

کارشناس ارشد مسائل سیاسی و استراتژیک گفت: شایسته است دانشجویان بدانند و البته می‌دانند که دشمنان انقلاب تصور می‌کنند پس از یک تلاش بیست ساله برای ضربه زدن به زیر ساخت‌های فرهنگی جامعه الان می توانند با استفاده از حربه‌های اقتصادی و اعمال تحریم‌های سخت و شکننده مردم و جوانان ایران را به خیابان‌ها کشیده و در مقابل نظام قرار دهند و نظام دینی را از داخل در فشار قرار دهند.

قاسم‌زاده نداف اضافه کرد: اینکه این محاسبات و تحلیل‌ها چه میزان از واقعیت را می‌تواند در برداشته باشد موضوعی است که دانشجویان باید به آن پاسخ پاسخ دهند و آنچه ما در میدان واقع فارغ از فضاسازی‌های کاذب رسانه‌های غربی می‌بینیم این است که نظام اسلامی دارای امنیت و ثبات داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی است و آحاد مختلف مردم با درک بالا و بصیرتی که دارند با تحریم‌ها و گرانی‌ها با هدف اعتلای نظام اسلامی کنار آمده‌اند.

وی اظهار کرد: البته این به آن معنا نیست که حاشیه امنی برای سوء مدیریت برخی از مدیران خرد و کلان جامعه قائل باشیم و بی شک برخی از مشکلات اقتصادی امروز جامعه  ما تابعی از متغیر عدم اجرای صحیح و دقیق برنامه‌های توسعه و کم توجهی به سرمایه‌گذاری و تولید در طول سال‌های پس از جنگ است.

کارشناس ارشد مسائل سیاسی و استراتژیک یادآور شد: اگر یک سوم در آمدهای کشور به شکل واقعی به امر تولید با رعایت اولویت‌ها و در نظر گرفتن مزیت‌های اقتصادی اختصاص می‌یافت بی شک آسیب‌پذیری جامعه کمتر بود و گذشت بیش از سه دهه از پیروزی انقلاب زمان مناسبی برای کاهش حداقل پنجاه درصد وابستگی به درآمدهای نفتی بود که محقق نشده است و این ضعف در مدیریت را می‌رساند.

قاسم‌زاده نداف افزود: تحولات منطقه‌ای و پیرامونی کشورمان مثل عراق، افغانستان و آسیای مرکزی همگی فرصت‌هایی بودند که نتوانستیم آنچنان که باید از آنها برای رونق اقتصادمان استفاده کنیم و چه بسا به دلیل برنامه‌ریزی اصولی، برخی از بازارهای سنتی‌مان را هم از دست دادیم.

وی تصریح کرد: توجه به نخبگان علمی و استفاده از توان آنان به منظور توسعه و آبادانی کشور هر چند در سال‌های اخیر از آن یاد می‌شود لیکن در عمل از ظرفیت آنان آنچنان که باید استفاده نمی‌شود.

کارشناس ارشد مسائل سیاسی و استراتژیک ادامه داد: اینها و دهها مورد از این قبیل مشکلاتی است که باید با مشارکت و همدلی مسئولان و برنامه‌ریزان کشور و با کمک نخبگان علمی و متخصصان داخلی با توکل بر خدا مرتفع شود و اینکه بعضی‌ها سعی می‌کنند تمام تقصیرها را بر گردن یک نفر بیاندازند بی انصافی است و نتیجه‌ای در بر ندارد.

قاسم‌زاده نداف یادآور شد: رقابت‌های سیاسی در آستانه انتخابات نباید سبب واگرایی مسئولان شود که محصولی جز نا امیدی مردم که هدف دشمن است در بر ندارد.

وی در ادامه این نشست در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در ارتباط با احتمال حمله نظامی آمریکا یا اسرائیل به کشور گفت: ایران اسلامی هیچگاه احتمال اقدام نظامی هر چند بسیار ضعیف را از نظر دور ندارد لیکن معتقدیم غربی‌ها عاقل‌تر از این هستند که این چنین حماقتی را مرتکب شوند چرا که در گذشته این راهکار را آزموده‌اند و نتیجه نگرفته‌اند و بر اساس فرمول هزینه فایده به طور قطع هزینه چنین اقدامی برای آنان بالا است که به نظر من نه تنها خودشان این کار را نخواهند کرد بلکه به اسرائیل هم چنین اجازه‌ای نخواهند داد.

کارشناس ارشد مسائل سیاسی و استراتژیک در پاسخ به این سوال که جمهوری اسلامی در دنیا به دنبال چیست، اظهار کرد: همچنان که شریعت اسلام جهانی است انقلاب اسلامی از ابتدای شکل‌گیری عدالت‌گستری، ظلم ستیزی و حمایت از مستضعفین جهان را به عنوان اهداف عالیه خود بیان کرده است و در این مسیر حرکت می‌کند.

قاسم‌زاده نداف ادامه داد: بروز نشانه‌های موفقیت و تاثیرگذار انقلاب اسلامی در نقاط مختلف دنیا نظام سلطه را به مقاومت همه جانبه واداشته است و غربی‌ها حکومت دینی که مبتنی بر عدالت، اصول انسانی و شایسته‌سالاری است را در تقابل جدی با مدل دموکراسی ترویجی خود می‌دانند.

وی تصریح کرد: نظام اسلامی اهل گفت‌و‌گو و تعامل است ولی ذلت و حرف زور را نمی‌پذیرد غربی‌ها حتی به الزامات دموکراسی خود هم پایبند نیستند و گرنه اجازه می‌دادند در سرزمین‌های اشغالی انتخابات آزاد برگزار شود و یا از مستبدین و غاصبین حق مردم در بسیاری از کشورها مثل کشورهای حوزه خلیج فارس حمایت نمی‌کردند .

کارشناس ارشد مسائل سیاسی و استراتژیک با بیان اینکه غربی‌ها از حمایت‌های لفظی و معنوی نظام اسلامی از مردم زیر ستم و استبداد می‌ترسند، یادآور شد: آنها از تمامی ابزارهای سیاسی، اقتصادی و نظامی خود برای نرسیدن صدای ملت ایران به سایر ملت‌ها استفاده می کنند که نمونه بارز آن ممنوعیت پخش برنامه‌های برون مرزی صدا و سیمای جمهوری اسلامی از طریق ماهواره است.

قاسم‌ِاده نداف در پاسخ به این سوال که برای گذر از تحریم‌های موجود غرب چه می توانیم بکنیم، افزود: رهبری انقلاب به درستی بهترین راه پشت سر گذاشتن تحریم‌ها را بیان کردند و فرمودند که باید در اقتصادمان قدرت انعطاف ایجاد کنیم و با استفاده از مدل‌های بومی در برابر تحریم‌های اقتصادی دشمن مقاومت کنیم.

وی اظهار کرد: اصلاح الگوی مصرف، توجه ویژه به تولید، استفاده از کالاهای ایرانی، ظرفیت‌سازی و بهره‌برداری از فرصت‌های اقتصادی در کشورهای همسایه و دوست، صرفه‌جویی و رعایت اولویت‌ها در تولید و مصرف از جمله موئلفه‌های یک اقتصاد مقاومتی است.

کارشناس ارشد مسائل سیاسی و استراتژیک در پاسخ به این سوال که به نظر شما اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها در این شرایط به صلاح مملکت است یانه، گفت: این مطلبی است که نخبگان کشور و نمایندگان ملت باید بر سر اجرا یا عدم اجرای آن با هم به توافق برسند و به نظر من با توجه به شرایط فعلی شاید به تاخیر انداختن اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی به صلاح مردم نزدیکتر باشد.

قاسم‌زاده نداف همچنین ادعای یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه افزایش قیمت ارز و طلا سیاست خود دولت است تا بتواند ریال بیشتری کسب کند تا به تعهدات ریالی خود عمل کند، افزود: این تحلیل به نظر من عوامانه است و با هیچ منطق اقتصادی سازگاری ندارد.

وی تصریح کرد: البته دولت‌ها در شرایط تعادل اقتصادی و حداکثر بهره‌برداری از ظرفیت‌های تولیدی خود ممکن است با هدف افزایش صادرات اقدام به کاهش خود خواسته ارزش پول خودشان کنند اما این مطلب در ارتباط با ما صدق نمی‌کند و باید بپذیریم که کاهش ارزش پول ما تابعی از چند متغیر مثل تحریم‌های مالی و بانکی، تحریم‌های کالایی، سودجویی‌های داخلی، عوامل روانی و ضعف‌های نظارتی و مدیریتی است.

کارشناس ارشد مسائل سیاسی و استراتژیک یادآور شد: امید است با استفاده از رهنمودهای حکیمانه رهبری و احساس مسئولیت و تعهدی که در مسئولان سراغ داریم و همچنین صبر و مقاومتی که مردم به خرج می‌دهند بتوانیم از این پیچ مهم تاریخی نیز عبور کنیم.

انتهای پیام/غ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول