اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل:

ترانزیت خارجی اردبیل از مرز 450 میلیون دلار گذشت

خبرگزاری فارس: معاون بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در نیمه اول امسال رقم ترانزیت خارجی استان اردبیل از مرز 450 میلیون دلار گذشت.

ترانزیت خارجی اردبیل از مرز 450 میلیون دلار گذشت

صدیف بیگ‌زاده امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: بیش از 80 درصد کالاهای ترانزیت شده و صادارتی استان از گمرک بیله‌سوار انجام شده که ادامه این روند رو به رشد را در نیمه دوم سال نیز شاهد خواهیم بود.

وی از حل برخی از مشکلات گمرکی در تسهیل امر تجارت و حمایت از صادر‌کنندگان خبر داد و خاطرنشان کرد: ما با همکاری اتاق بازرگانی و گمرک جلسات پایش تجارت استان را مرتب برگزار می‌کنیم و به صورت دقیق و کارشناسی شده مسائل مربوط به این حوزه را پیگیری می‌کنیم.

معاون بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از حرکت رو به رشد در توسعه و ترقی شاخص‌های تجاری استان خبر داد و یادآور شد: ما اگر بتوانیم مدت زمان ثبت کالا با هدف صادرات را حتی یک روز کاهش دهیم هزینه خواب سرمایه و مدت زمان صرف شده به حداقل می‌رسد.

بیگ‌زاده گفت: ما باید مبادی ورودی و خروجی کالا را به گونه‌ای کنترل و تسهیل کنیم تا برخی مشکلات و نارسایی‌ها در حوزه صادرات و رونق اقتصادی استان به حداقل برسد.

این مسئول از تجهیز گمرکات استان به دستگاه‌های پیشرفته خبر داد و در گفت‌و گو با خبرنگار فارس تاکید کرد: گمرک بیله‌سوار جزو 10 گمرک برتر کشور در امر ترانزیت کالا است که در سال‌های اخیر به تقویت زیر‌ساخت‌های آن کمکی اساسی شده است.

معاون بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از نصب دستگاه x – ray  با هدف تسهیل در خروج کالا خبر داد و بیان داشت:‌ با این اقدام بخش عظیمی از مشکل صادر‌کنندگان و همچنین معضل صدور گواهی‌های مبدا برای صادر‌کنندگان برطرف می‌شود.

بیگ‌زاده موضوع اعمال استانداردهای اجباری برای صادرات کالا را یادآور شد و بیان داشت: عده‌ای از تجار خوشنام ما در دریافت گواهی استاندارد در حوزه تولید و صادرات کوشا بوده و سعی می‌کنند کوتاهی‌های احتمالی را نیز برطرف کنند.

وی از صدور این گواهی در کوتاهترین فاصله زمانی و حل برخی از مشکلات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در امر صادرات خبر داد و تصریح کرد: این امر به روان‌تر شدن صدور کالا به مقصد کشورهای هدف بیش از گذشته کمک کرده است.

معاون بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در پایان گفت‌و گوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل 29 مهر ماه روز ملی صادرات را گرامی‌ داشت و از تجار و صادر‌کنندگان پر‌تلاش استان خواست تا در سال تولید ملی و در تبعیت از فرمایش مقام معظم رهبری به تقویت جبهه صادرات و رونق این بخش کمک کنند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول