اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ناظر گمرکات استان بوشهر خبر داد

کسب 550 میلیارد تومان درآمد از گمرکات استان بوشهر

خبرگزاری فارس: ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر گفت: در نیمه نخست امسال 559 میلیارد تومان از گمرکات استان بوشهر درآمد کسب شد.

کسب 550 میلیارد تومان درآمد از گمرکات استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر ابوالفضل اکبرپور صبح امروز در نشست با اعضای اتاق بازرگانی استان بوشهر اظهار داشت: این رقم نشان‌دهنده رشد 24 درصدی درآمد گمرکات استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

وی افزود: این امر نشان می‎دهد با وجود ادعاهای موجود مبنی بر کاهش فعالیت‎های تجاری در استان بوشهر، فعالیت گمرکات استان به ویژه گمرک بوشهر به طور چشمگیری افزایش داشته است.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر یادآور شد: به رغم تصور جامعه مبنی بر اینکه بخش عمده‎ای از معطلی‎ها و تاخیر در ترخیص کالا در گمرک مربوط به این سازمان است، باید اعلام کرد بخش عمده‎ای از این معطلی‎ها و خواب کالا در گمرک مربوط به این سازمان نیست.

وی اضافه کرد: گمرک هم‎اکنون با بیش از 30 نهاد و دستگاه دولتی در استان بوشهر ارتباط مستقیم دارد که بخش عمده‎ای از مجوزهای ترخیص کالا از سوی آن نهادها به گمرک صادر می‏شود.

اکبرپور ادامه داد: معمولا وقتی عنوان می‎شود کالایی در گمرک معطل شده و همه دیدها به این سمت می‎رود که گمرک در روند ترخیص کالا ایجاد اختلال می‎کند در صورتی که اگر کالای مربوطه تمامی مجوزهای لازم برای ترخیص را داشته باشد در اسرع وقت و کمترین زمان ممکن ترخیص و از گمرک خارج خواهد شد.

ناظر گمرکات استان بوشهر اضافه کرد: گمرک همواره سعی کرده است زمان انجام کار و ترخیص کالا را در کمترین زمان ممکن انجام دهد اما اعطای مجوزهای لازم از سوی برخی دستگاه‎های همجوار در امر ترخیص کالا موجب افزایش زمان خروج کالا از گمرک بوشهر می‎شود.

اکبرپور بیان کرد: گمرک بوشهر برای تسریع در فعالیت‎های خود با ایجاد شیفت‎های اضافه در درب خروج و همچنین بخش صادرات و واردات سعی در افزایش خدمات به تجار و بازرگانان استان دارد.

در این نشست کاهش نرخ ارزش کالاهای اختراعی و اکتشافی، در اختیار گذاشتن ارزش کالاها به تجار و بازرگانان، رفع مشکل تفاوت ارزش در درب خروج، اتخاذ وحدت رویه در تمامی گمرکات کشور و پرهیز از اعمال خدمات سلیقه‎ای و جایگزینی یک سیستم نوین نرم‎افزاری به جای سیستم آسیکودا از مهمترین خواسته‎های اعضای اتاق بازرگانی استان بوشهر بود که مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول