اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل گمرک استان قم خبر داد

ترخیص 7 هزار دستگاه خودرو از گمرک سلفچگان

خبرگزاری فارس: مدیرکل گمرک استان قم گفت: در شش ماه نخست سال جاری 7 هزار دستگاه خودرو از گمرک سلفچگان ترخیص شده است.

ترخیص 7 هزار دستگاه خودرو از گمرک سلفچگان

احمد ذاکری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به درآمد کل گمرک استان قم طی شش ماه نخست سال جاری گفت: درآمد گمرکی استان قم در مدت یاد شده به 120 میلیارد تومان رسیده است.

وی افزود: از مجموع کل درآمد در این مدت درآمد استانی مبلغ 585 میلیون تومان بوده که با پنج درصد مالیات بر ارزش افزوده و سایر عوارض مبلغ 16 میلیارد تومان آن وصول شده و مانده ضمانت‌نامه نیز 77 میلیارد و 300 میلیون تومان بوده است.

مدیرکل گمرک استان قم ادامه داد: در نیمه نخست امسال 33 هزار و 834 تن انواع کالا از قبیل کتاب، فرش دستباف، مصنوعات فلزی، کفش و دمپایی، نوشابه، سوهان و شیرینی، مصنوعات شیشه‌ای، لوازم و ماشین‌آلات صنعتی و مکانیکی، مواد و مصنوعات پلاستیکی، گرانول PVC، محصولات شیمیایی و فرآورده‌های خوراکی به دیگر کشورها صادر شده است.

مدیرکل گمرک استان قم تصریح کرد: صادرات فرآورده‌های خوراکی، البسه، غلات و میوه که به کشورهایی نظیر عراق، افغانستان، امارات، ترکمنستان، ترکیه، ارمنستان و تاجیکستان انجام شده است بالغ بر 79 میلیون و 350 هزار دلار بوده است که از لحاظ ارزش 61 درصد و از لحاظ وزن 88 درصد رشد داشته است.

وی در ادامه به واردات انجام شده در گمرک استان قم اشاره کرد و اظهار داشت: در مدت ذکر شده 42 هزار و 446 تن کالا به ارزش 246 میلیون و 248 هزار دلار از طریق گمرکات استان قم به کشور وارد شده است که از نظر وزن یک درصد و از لحاظ ارزش 19 درصد کاهش داشته است.

وی گفت: همچنین در این مدت هفت هزار دستگاه خودرو از گمرک سلفچگان ترخیص شده است.

ذاکری خاطر نشان کرد: در شش ماهه نخست سال جاری 48 هزار و 211 تن کالا به ارزش 447 میلیون و 940 هزار دلار از سایر گمرکات به گمرکات استان قم ترانزیت شده است.

وی بیان داشت: تعداد 717 بسته به وزن هزار و 992 کیلوگرم در نیمه نخست سال جاری از کشورهایی نظیر آمریکا، استرالیا، امارات، آلمان، عراق و ... به عنوان هدیه و سوغات به بخش امانات خارجی وارد شده و 15 هزار و 774 بسته به وزن 115 تن هدیه، سوغات و مطبوعات صادر شده است.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول