اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گمرک بیله‌سوار:

ترانزیت خارجی کالا از مرز 170 هزار تن گذشت

خبرگزاری فارس: مدیر گمرک شهرستان مرزی بیله‌سوار گفت:‌ آمار ترانزیت خارجی کالا از گمرکات بیله‌سوار از مرز 170 هزار تن گذشت.

ترانزیت خارجی کالا از مرز 170 هزار تن گذشت

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احد محمدی عصر امروز در جلسه توسعه گمرک شهرستان بیله‌سوار در فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: ما یک روند رو به جلو را در ترانزیت خارجی و داخلی در گمرک بین‌المللی بیله‌سوار شاهد هستیم به طوریکه ترانزیت داخلی ما نیز هشت هزار و 570 تن کالا بوده است.

وی یکی از ابزارهای قانونی در تحقق اقتصاد مقاومتی را تقویت جبهه صادرات و تولید داخلی اعلام کرد و افزود: ما هر چه قدر در تولید داخلی توانمند باشیم به همان میزان در صادرات محصول به بالندگی و شکوفایی می‌رسیم و واردات ما نیز به حداقل می‌رسد.

محمدی با بیان اینکه در نیمه‌ای از اول امسال صادرات ما رشد مناسبی داشته است، تصریح کرد: از نظر وزن صادرات کالا از گمرک بیله‌سوار 50 درصد و از نظر ارزش 70 درصد رشد یافته است.

این مسئول به رقم کالاهای صادر شده از گمرک بیله‌سوار اشاره کرد و ادامه داد: در نیمه اول سال سه هزار و 400 تن کالا از گمرک بیله‌سوار صادر شده که ارزش این میزان صادرات بالغ بر 38 میلیون و 700 هزار دلار بوده است.

وی اضافه کرد: در این مدت با افزایش واردات نیز روبه‌رو بودیم به طوریکه 16 هزار تن کالا از گمرک بیله‌سوار وارد کشورمان شده است.

به گزارش فارس، مدیر گمرک بیله‌سوار ارزش واردات را نیز چهار میلیون و 258 هزار دلار اعلام کرد و گفت: این میزان نسبت به سال گذشته حدود 200 درصد از نظر وزن و 350 درصد از نظر ارزش رشد نشان می‌دهد.

محمدی افزود: البته کالاهای وارد شده اغلب کالاهای سرمایه‌ای و مواد اولیه برای کارخانجات مختلف استان بوده است که به نظر می‌رسد این روند همچنان در نیمه دوم سال ادامه پیدا کند.

وی به کاهش 20 درصدی ورود مسافران به گمرک بیله‌سوار اشاره کرد و اظهار داشت: این کاهش به دلیل برخی از مشکلات پیش آمده در بحث روادید بوده که به سرعت برطرف شده است که انتظار می‌رود در نیمه دوم سال این کاهش جبران شود.

محمدی تعداد مسافران ورودی و خروجی به گمرکات بیله‌سوار را در مجموع 458 هزار نفر اعلام کرد و ادامه داد: اغلب این سفرها برای مسایل زیارتی و درمانی بوده است.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول