اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای امسال صورت گرفت

صدور 360 گواهینامه استاندارد در گمرک سیرجان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره استاندارد سیرجان گفت: در سال جاری استاندارد سیرجان موفق به صدور 360 گواهینامه استاندارد برای صادرات و واردات کالاهای گمرک منطقه ویژه اقتصادی شد.

صدور 360 گواهینامه استاندارد در گمرک سیرجان

سید محمد یزدی‌میرمخلصونی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سیرجان به مناسبت روز جهانی استاندارد اظهار داشت: در سال جاری استاندارد سیرجان موفق به صدور 360 گواهینامه استاندارد برای صادرات و واردات کالاهای گمرک منطقه ویژه اقتصادی شد.

وی افزود: برای کالاهای وارداتی که شامل روکش‌های پی‌وی‌سی، تلویزیون، لامپ، قطعات کامپیوتر، مواد شیمیایی و قطعات مورد نیاز کارخانه‌ها به وزن 5.5 میلیون کیلوگرم و ارزش ریالی 160 میلیارد ریال است، 230 گواهینامه صادر شده است.

یزدی‌میرمخلصونی بیان داشت: همچنین برای کالاهای صادراتی شامل پسته، مغز پسته، انجیر خشک، خرما، مواد شیمیایی و سیمان به وزن 2.5 میلیون کیلوگرم و به ارزش ریالی 306 میلیارد ریال، 130 گواهینامه استاندارد صادر شد که با وجود تحریم‌ها رشد پنج درصدی را هم در واردات داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال با توجه به سال محصول پسته صادرات در سال جاری 376 مورد استاندارد در واحدهای صنعتی و تولیدی اجرا شد و طی این مدت 72 پروانه صادر و 24 پروانه استاندارد هم تمدید شد.

یزدی‌میرمخلصونی گفت: در راستای نیاز استاندارد برای کالاهای مخصوص و دستگاه‌هایی که ارائه خدمات به مردم را دارند، سکوهای شارژ گاز مایع و کپسول‌های گاز کنترل و کالاهای واحدهای تولیدی و همچنین طلافروشی‌ها و ترازوهای ارائه جواهرات به مردم نیز نمونه‌برداری و کنترل شد.

رئیس اداره استاندارد سیرجان با مهم خواندن آگاهی مردم از استاندارد ابراز داشت: مسابقات انشانویسی در مدارس برگزار شد و امسال نیز با اطلاعات مردمی و بازدید از دستگاه‌های شهربازی سیرجان 17 دستگاه فاقد استاندارد و خطرآفرین پلمب شد تا همراه با معیارهای استاندارد به فعالیت بپردازد.

یزدی‌میرمخلصونی از استانداردسازی دستگاه‌های کیفیت پخت نان در شهرستان و جمع‌آوری روغن موتورهای تقلبی که توسط افراد سودجو توزیع می‌شد، خبر داد و افزود: ساختمان اداره استاندارد سیرجان با زیربنای 460 متر مربع و هزینه 2 میلیارد و 500 میلیون ریال از اعتبارات ملی با پیشرفت فیزیکی 70 درصد در حال ساخت است که در صورت تامین اعتبارات در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول