اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ناظر گمرکات استان بوشهر :

بوشهر بیشترین تحقق درآمدهای گمرکی را داشته است

خبرگزاری فارس: ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر گفت: بر اساس آمار ارائه شده از سوی معاونت توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران این ستاد بیشترین تحقق درآمدهای پیش‌بینی ‌شده گمرکی دولت را در سطح کشور از آن خود کرده است.

بوشهر بیشترین تحقق درآمدهای گمرکی را داشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر ابوالفضل اکبرپور ظهر امروز در نشست مشترک گمرک و بندر با بیان اینکه گمرک بوشهر مقام نخست کشوری را در این خصوص کسب کرده است، اظهار داشت: در سال جاری کل حقوقی ورودی و پیش‌بینی شده برای این ستاد یک هزار و 198 میلیارد تومان تعیین شده است که از این میزان در شش ماهه سال جاری 559 میلیارد تومان آن وصول شده است.

وی افزود: بر اساس این ارزیابی صورت گرفته این ستاد با کسب 46.7 درصد بیشترین میزان تحقق حقوقی ورودی و پیش‌بینی شده در سطح گمرکات کشور را کسب کرده است.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر اضافه کرد: همچنین در سال 90 مبلغی بالغ بر یک هزار میلیارد تومان درآمد وصولی برای این ستاد تکلیف شده بود که خوشبختانه با تلاش تمامی پرسنل خدوم گمرک بوشهر این میزان با 18 درصد افزایش به یک هزار و 180 میلیارد تومان رسید.

وی به درآمد گمرکات استان بوشهر در نیمه نخست سال جاری اشاره کرد و گفت: گمرکات استان بوشهر در شش ماهه سال جاری درآمدی بالغ بر 559 میلیارد تومان داشته‌اند که در مشابه مدت سال قبل 24 درصد افزایش داشته است.

اکبرپور با بیان اینکه پروژه گمرک نوین به عنوان یک پروژه ملی در سطح کشور شناخته شده است و سالانه اعتبار ملی دریافت خواهد کرد اظهار داشت: ایجاد سامانه هوشمند ورود و خروج کالا در گمرک بوشهر یکی از اقدامات صورت گرفته در راستای پیاده‌سازی گمرک نوین بوده است.

وی به راه‌اندازی نسخه جدید این سامانه در گمرک بوشهر اشاره کرد و گفت: در نسخه جدید علاوه بر اتصال سامانه اعلام بدهی‌های ماده 7 قانون امور گمرکی به آن، زمینه اتصال و تبادل الکترونیک داده‌ها با دیگر گمرکات که دارای این سامانه باشند نیز فراهم شده است.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر به مشکلات گمرک کنگان اشاره کرد و گفت: محصور نبودن فضای بندری و نبود درب خروج با تجهیزات مناسب دو مشکل اصلی این بندر به شمار می‌رود.

اکبرپور در ارتباط با درخواست اداره بنادر استان مبنی بر ایجاد شیفت‌های 24 ساعته در گمرک اظهار داشت: ایجاد شیفت‌های اضافه به دلیل کمبود نیروی انسانی در گمرک بوشهر امکان‌پذیر نیست اما با این مسائل و کمبود نیرو، کارکنان گمرک در درب خروج تا ساعت 21 در محل کار خود حضور دارند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر نیز از دریافت مجوز جهت استخدام و حضور نیروهای گارد این اداره‌کل در بنادر دیلم و کنگان خبر داد و گفت: یکی از انتقادهای به حقی که گمرک از بندر داشت این بود که نیروهای گمرک همواره خارج از فعالیت‌های خود، فعالیت‌های بندری را نیز انجام می‌دهند که خوشبختانه در آینده‌ای نزدیک با حضور نیروهای سازمان بنادر این مشکل برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول