اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر اقتصاد:

زمان تشریفات گمرکی کاهش می‌یابد

خبرگزاری فارس: معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان گمرک ایران گفت: با توافق انجام شده با سازمان ملی استاندارد ایران زمان تشریفات گمرکی کاهش می‌یابد.

زمان تشریفات گمرکی کاهش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، عباس معمارنژاد امشب در همایش تقدیر از فعالان عرصه صنعت خراسان رضوی که به مناسبت هفته ملی استاندارد در تالار صداوسیمای خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: در شرایط تحریم و فشار اقتصادی حال حاضر کاهش زمان تشریفات گمرکی بسیار حائز اهمیت است و طی توافقاتی که با سازمان استاندارد ملی ایران داشته‌ایم این مهم به زودی اتفاق می‌افتد.

رئیس سازمان گمرک ایران یادآور شد: علاوه بر این فعالان عرصه اقتصاد و صنعت کشور نیز خواستار به حداقل رسیدن زمان تشریفات گمرکی هستند و محقق شدن این مسئله نیز تنها با تعامل با دستگاه‌های مهم اجرایی کشور محقق می‌شود.

معمارنژاد یادآور شد: براساس آماری که از سوی بانک جهانی ارائه شده است مدت زمانی که از سوی گمرک و سازمان ملی استاندارد ایران برای تشریفات گمرکی صرف می‌شود نسبت به زمانی که سایر دستگاه‌های اجرایی صرف آماده‌سازی اسناد، ترخیص، تخلیه و حمل‌ونقل کالا می‌کنند بسیار کمتر است.

وی یادآور شد: سال گذشته با سازمان ملی استاندارد ایران چنین توافقاتی را به امضاء رسانیدم اما متأسفانه در عرصه اطلاع‌رسانی آن ضعیف عمل شد.

معاون وزیر اقتصاد در ادامه با اشاره به اینکه سازمان گمرک ایران تعهد داده که امسال 30 درصد از زمان تشریفات گمرکی کاهش یابد، عنوان کرد: نمونه این مسئله طی دو هفته آینده در زمینه تبادلات کالاها صورت می‌گیرد و از این پس مجوزهای تبادل به صورت الکترونیکی صادر می‌شود.

معمارنژاد تصریح کرد: این مجوزها به زودی در درون سامانه قرار می‌گیرد و تبادلات کاغذی فاقد اعتبار می‌شود.

رئیس سازمان گمرک ایران ادامه داد: براساس بخشنامه‌ایی که سال گذشته از سوی رئیس جمهور صادر شد تنها سازمان ملی استاندارد ایران می‌تواند مجوز ترخیص تمام کالاها به جز داروها را صادر کند.

معمارنژاد بیان کرد: هدف اصلی این بخشنامه این است که تعداد دستگاه‌های ناظر در مبادلات گمرکی را به حداقل برسانیم و بنا است تنها سازمان ملی استاندارد و سازمان گمرک در مرزهای کشور مستقر شوند.

وی با اشاره به فعالیت مرزهای دوغارون و سرخس در خراسان رضوی ادامه داد: به زودی سازمان ملی استاندارد ایران و همچنین گمرک در مرز جدید لطف‌آباد، شهرک صنعتی طوس، کاویان و پایانه بار طرق نیز مستقر می‌شود.

معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان گمرک ایران در پایان خاطرنشان کرد: ایران به لحاظ زیرساخت‌های تجاری رتبه 103را در دنیا دارد و اگر تعاملات میان دستگاه‌ها بیشتر شود قادر خواهیم تا 15 رتبه ارتقاء پیدا کنیم.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول