اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تاکید نماینده دشتی و تنگستان:

گمرک لاور ساحلی دشتی هفته آینده تعیین تکلیف شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: تعیین تکلیف گمرک لاور ساحلی واقع در شهرستان دشتی باید ظرف هفته آینده انجام شود.

گمرک لاور ساحلی دشتی هفته آینده تعیین تکلیف شود

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی سید محمدمهدی پورفاطمی صبح امروز در حاشیه بازدید از کارخانه سیمان مند دشتی اظهار داشت: پنج ماه از مسئله انتقال اسکله لاور ساحلی به سازمان بنادر و دریانوردی می‎گذرد اما تاکنون این امر محقق نشده است و باید هر چه زودتر ظرف یک هفته تعیین تکلیف و مشخص شود.

وی با تقدیر از پیگیری‎های استاندار بوشهر در زمینه پروژه‎ها و مشکلات مردم استان افزود: از مهندس موسیوند، مدیرعامل کارخانه سیمان مند دشتستان و رئیس هیئت مدیره کارخانه سیمان دشتی تقدیر می‎کنم زیرا اگر تلاش‎های وی نبود کارخانه سیمان دشتی هم مانند کارخانه سیمان تنگستان تعطیل می‎شد.

پورفاطمی ادامه داد: در هفته گذشته در نشستی که با وزیر اقتصاد داشتم نامه‎ای به وی ارائه کردم و وزیر رسما گفت که من در این زمینه تعیین تکلیف می‎کنم.

وی یادآور شد: مردم منطقه این انتظار را دارند نیروهایی که جذب کارخانه می‎شوند از نیروهای بومی باشند.

مدیرعامل کارخانه سیمان مند دشتی نیز گفت: همه زیرساخت‎های کارخانه مند دشتی ایجاد، قراردادها منعقد، موافقت اصولی انجام، خط انتقال و انشعاب برق، خط انتقال گاز و کلیه قراردادهای داخلی که مربوط به اجرا و نصب تاسیسات کارخانه انجام شده است و هیچ مشکلی در زمینه اجرای خط از لحاظ فنی وجود ندارد.

آرمان سنایی در رابطه با فاز دوم کارخانه سیمان افزود: 40 درصد از کارهای فاز دوم این کارخانه انجام و تمامی قراردادهای اجرای عملیات شامل بتنی، اسکلت فلزی، مکانیکال، الکتریکال و... آماده اجراست.

وی یادآور شد: به واسطه مشکلات مالی و تسهیلات که به موقع به این شرکت پرداخت نشده عملا نتوانستیم قراردادهای مربوط به فاز دوم را به مرحله اجرا بگذاریم.

سنایی خاطر نشان کرد: در حال حاضر فاز اول کارخانه سیمان مند دشتی دارای 70 درصد پیشرفت فیزیکی است و در فاز اول زیرساخت‎های اصلی شامل خط انتقال آب، برق، کانال‌های تاسیسات، مخازن آب صنعتی و .. اجرا خواهند شد و عملا برای فاز دوم مشکل خاصی نخواهیم داشت.

مدیرعامل کارخانه سیمان مند دشتی گفت: در حال حاضر نزدیک به 10 میلیارد تومان بودجه نیاز داریم تا طی چند ماه آینده به طور کامل عملیات کارخانه را به پایان برسانیم.

سنایی یادآور شد: 95 درصد تمامی تجهیزات این فاز از لحاظ ساخت داخل هم تامین شده است.

وی گفت: در بانک ملی که وام ارزی این طرح را داده است مصوبه‎ای تصویب شده که بر اساس آن قرار شده است این بانک وام ریالی کارخانه را هم تامین کند و ابتدا مبلغ 24 میلیارد تومان تصویب و سپس اعلام کرد که این مبلغ را نمی‎توانیم پرداخت کنیم.

 نماینده دشتی و تنگستان ادامه داد: به محض اینکه شرکت سیمان دشتستان قسمتی از سهام طرح را خریداری کرد بانک ملی اعلام کرد اگر توان اجرایی شما به اثبات برسد ما این وام را پرداخت می‎کنیم.

سنایی خاطر نشان کرد: این توأم شد با سفر سوم هیئت دولت به استان بوشهر که بانک را مکلف کرد که این تسهیلات را تا تکمیل کارخانه پرداخت کند و حتی در این مصوبه سقف هم برای آن گذاشته نشده است.

وی گفت: از سال 89 تا اواسط تابستان 91 سه بار توسط بانک ملی کارشناسی طرح انجام شده است و این کارشناسی‎ها هزینه بالایی برای ما داشته است.

سنایی یادآور شد: بانک ملی در اواخر شهریور ماه سال جاری اعلام کرد که نمی‎توانیم 50 میلیارد تومان را پرداخت کنیم و همان 24 میلیارد تومان را پرداخت می‎کنیم و ما نیز به بانک ملی اعلام کرده‎ایم که اگر 24 میلیارد تومان را آن موقع پرداخت می‎کردید می‎توانستیم با آن کاری انجام بدهیم اما اکنون نمی‎شود.

انتهای پیام/ل10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول