اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی:

بازارچه مرزی بیله‌سوار فعال می‌شود/شبانه‌روزی کردن گمرک بیله‌سوار

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرستان‌های بیله‌سوار و پارس‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: در رایزنی با وزیر اقتصاد نسبت به وضعیت گمرک بیله‌سوار تذکر دادند که امیدواریم هر چه زودتر این بازارچه فعال شود.

بازارچه مرزی بیله‌سوار فعال می‌شود/شبانه‌روزی کردن گمرک بیله‌سوار

حجت‌الاسلام حبیب برومند امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: گمرک بیله‌سوار تنها گمرک مرزی فعال استان اردبیل بوده که در رونق و توسعه اقتصادی منطقه و استان بسیار تاثیر‌گذار است و مشکلات و نارسایی‌های آن قرار است به زودی با حضور رئیس کل گمرکات کشور مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد تا برای رفع آن اقدامات لازم انجام شود.

وی با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم تا گمرک این شهرستان شبانه‌روزی شود، خاطرنشان کرد: با استمرار اقدام مناسب جمهوری اسلامی ایران در حذف روادید برای اتباع آذری ساکنین کشور دوست و مسلمان آذربایجان می‌توانند برای خرید مایحتاج عمومی از کشور به راحتی تردد کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در این دیدار از وزیر اقتصاد خواسته‌ایم تا زمینه و بستر فعالیت گمرک مرزی اصلاندوز را نیز فراهم آورد.

برومند از پیگیری برای حل مشکلات عشایر مغان و از بین رفتن درگیری‌ها و تنش‌های آنها با کشت و صنعت مغان و پارس‌ خبر داد و گفت: هر چند در برخی از سکونتگاه‌ها مشکل برطرف شده است ولی همچنین برخی درگیری‌ها وجود دارد که قرار شده وزیر جهاد کشاورزی با همراهی وزیر کشور برای تعیین تکلیف این موضوع اقدامات لازم را انجام داده و مشکل عشایر محدوده‌نشین مغان و پارس برطرف شود.

وی از انتصاب قریب‌الوقوع مدیرکل منابع طبیعی استان و پیگیری حل مشکلات عشایر خبر داد و تاکید کرد:‌ ما امروز در سطح منطقه با مشکل اساسی همچون بیکاری، تورم و گرانی روبه‌رو هستیم که برای خلاصی از این گرفتاری‌ها و نارسایی‌ها نیازمند تحول در بخش سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی و همچنین جذب سرمایه‌گذاران توانمند کشوری و ملی هستیم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس مطالبه حقیقی جوانان را فعالیت همه‌جانبه کشت و صنعت مغان و فراهم آوردن زمینه‌ای برای پرداخت مطالبات افراد در معرض بازنشستگی اعلام کرد و اظهار داشت:‌ قرار است با بازنشستگی افراد سن و سال گذشته این مجموعه و بنگاه اقتصادی جوانان پر‌تلاش و توانمند را جذب کند.

برومند تصریح کرد:‌ اگر این مجموعه رونق بگیرد و پروژه پایاب سد خدا‌آفرین نیز تکمیل گردد بیش از 70 هزار هکتار از اراضی منطقه به آبی تبدیل می‌شود و زمینه اشتغال بیش از 500 نفر در شمال استان فراهم خواهد شد.

وی از اخذ مجوز برای تامین اعتبار شهرداری‌های فعال در منطقه با هدف تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و عمران شهری خبر داد و گفت:‌ ما از لحاظ صنعتی نیز توانمندی‌های منحصر به فردی داریم که اگر تنها برای فرآوری محصولات کشاورزی همت کنیم بخش عظیمی از مشکلات و نارسایی‌ها برطرف خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان‌های بیله‌سوار و پارس‌آباد در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت‌و‌گوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل از تامین اعتبار برای لایروبی دریاچه شهرک غفاری در پارس‌آباد، آسفالت تمام راه‌های روستایی بالای 50 خانوار، تکمیل مجتمع آبرسانی خروسلو و تصفیه‌خانه دو شهر پارس‌آباد و بیله‌سوار در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

انتهای پیام/ز10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول