اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بشرویه:

برائت از مشرکان نمایش وحدت امت اسلامی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بشرویه گفت: برگزاری مراسم برائت از مشرکان در حج ابراهیمی، نمایش وحدت امت اسلامی در جهان است.

برائت از مشرکان نمایش وحدت امت اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، حجت‌الاسلام محمد شمس‌الدین ظهر امروز در آیین سیاسی عبادی نماز جمعه شهرستان بشرویه با اشاره به فرارسیدن ایام حج اظهار کرد: مراسم حج، جلوه‌‌ای عظیم از اتحاد و انسجام امت اسلامی در پیشگاه حق و مایه وحشت جبهه کفر و شرک است.

وی ادامه داد: اجرای احکام و مناسک حج ابراهیمی همراه با وحدت مسلمانان به نحوی که خدا و رسول اکرم( ص) فرمان داده‌اند لرزه بر اندام دشمن می‌اندازد.

امام جمعه بشرویه با بیان اینکه برائت از مشرکان از ارکان اساسی حج است، تصریح کرد: اسلام ناب با اجرای مراسم برائت و بیزاری از مشرکان و دشمنانی که نسبت به امت اسلامی خدعه می‌کنند، تکمیل می‌شود.

شمس‌الدین افزود: اگر حاکمیت عربستان و فرقه وهابیت در حرمین شرفین نسبت به عظمت اسلام کوتاهی می‌کنند به دلیل دوستی و تعامل آن‌ها با غرب است.

وی عنوان کرد: جسارت به ساحت پیامبر اسلام با اشکال مختلف به سکوت کشورهای عربی و حمایت آن‌ها از توطئه‌های استکبار جهانی بر‌می‌گردد و اگر بخواهیم جلوی جسارت‌های دشمنان را بگیریم باید مناسک حج ابراهیمی را به صورت کامل انجام دهیم.

امام جمعه بشرویه با اشاره به شهادت مظلومانه جمعی از زوار بیت‌الله‌الحرام توسط عمال آل سعود به فرمان استکبار جهانی گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران که از یادگارهای امام راحل است هر ساله در صحرای عرفات مراسم برائت از مشرکان را اجرا کرده و بیزاری خود را از هر گونه حاکمیت سلطه‌جویانه دشمنان اعلام می‌کنند. 

شمس‌الدین اضافه کرد: اقدامات تروریستی گروهک‌های منافقان، القاعده و طالبان و کشتار بی‌رحمانه مردم در بحرین و عراق به پشتوانه مالی بعضی کشورهای عربی است.

وی از مناسبت‌های هفته به شهادت امام محمد باقر (ع) اشاره کرد و ادامه داد: در دورانی که تنازع سیاسی عمال بنی امیه و بنی عباس بر سر حاکمیت بود با وجود امام باقر (ع) شکوفایی فقه شیعه و توسعه تفکر مکتب شیعی وعلوی پدیدار شد.

امام جمعه بشرویه از سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی و بیان سخنان ارزنده و ایجاد روح امید در دل مردم اشاره کرد و افزود: معظم‌له با درایت و ژرف نگری، جامعه اسلامی ایران را به سوی مقاومت در برابر تحریم‌ها سوق داده و جواب دندان‌شکنی به دسیسه‌ها و توطئه‌های آمریکا و صهیونیست دادند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول