اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر تجارت و گمرکات ترکیه:

حجم مبادلات تجاری ایران و ترکیه به 30 میلیارد دلار خواهد رسید

خبرگزاری فارس: معاون وزیر تجارت و گمرکات ترکیه گفت: در روابط ایران با ترکیه قدم‌های خوبی برداشته شده که در این زمینه قصد داریم حجم مبادلات تجاری با جمهوری اسلامی ایران را به 30 میلیارد دلار برسانیم.

حجم مبادلات تجاری ایران و ترکیه به 30 میلیارد دلار خواهد رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، ضیاءآلتون یالدیز ظهر امروز در سومین نشست روسای گمرکات جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه با بیان اینکه در روابط ایران با ترکیه قدم‌های خوبی برداشته شده است، اظهار کرد: در این زمینه قصد داریم حجم مبادلات تجاری با جمهوری اسلامی ایران را به 30 میلیارد دلار برسانیم.

وی با تاکید بر اینکه در راستای افزایش مبادلات تجاری بیشترین وظیفه بر عهده گمرکات دو کشور ایران و ترکیه است، بیان کرد: در این ارتباط باید رقابت‌سازی و گسترش مبادلات تجاری میان دو کشور بیشتر شود.

معاون وزیر تجارت و گمرکات ترکیه با اشاره به اینکه در این ارتباط تاکنون دو نشست در اردبیل و قونیه ترکیه برگزار شده است، گفت: چهارمین نشست نیز در می 2013 در ترکیه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در گمرکات ترکیه و ایران به منظور حذف صفوف طولانی در این گمرکات گفت: در این زمینه ساعات اداری دو کشور نیز به منظور تسهیل امور مراجعه‌کنندگان مطابقت داده شد.

یالدیز با بیان اینکه عبور و مرور کامیون‌ها بین دو گمرک به بهترین نحو صورت گرفته و توافقات در این ارتباط به بیشترین میزان رسیده است، تصریح کرد: به منظور تسهیل در عبور و مرور هموطنان ترکیه و ایران در مرز بین این دو کشور گمرک کاپوکوی احداث شد و بین گمرک سرواسن دره و رازی نیز هماهنگی‌هایی صورت پذیرفته است.

وی از ایجاد درب مشارکت مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه خبر داد و اظهار کرد: در این ارتباط کشور ترکیه هزینه‌ای بالغ بر 100 میلیون لیر معادل یک میلیارد و 300 میلیون تومان سرمایه‌گذاری کرده است.

معاون وزیر تجارت و گمرکات ترکیه افزود: دو کشور در راستای مبارزه با قاچاق کالا و مواد مخدر نیز در این تفاهم‌نامه به نتایج خوبی رسیده‌اند.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول