اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بازرگانی و خدمات فرهنگی مرکز نور خبر داد

تولید 550 نرم‌افزار تلفن همراه در زمینه حج

خبرگزاری فارس: معاون بازرگانی و خدمات فرهنگی مرکز نور از تولید 550 نرم‌افزار تلفن همراه در زمینه حج خبر داد.

تولید 550 نرم‌افزار تلفن همراه در زمینه حج

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام محمدباقر خوانساری پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به مجموعه نرم‌افزارهای مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی اظهار کرد: این مرکز در زمینه تولید نرم‌افزارهای علوم اسلامی به تمام دستگاه‌های تابع مانند دفتر مقام معظم رهبری و شخصیت‌های حقیقی و حقوقی که قصد تولید نرم‌افزار در موضوعات اسلامی دارند خدمات‌دهی می‌کند.

وی کتابخانه جامع حج را به عنوان بزرگ‌ترین و مهم‌ترین اثر مرکز تحقیقات علوم اسلامی ذکر کرد و افزود: این نرم‌افزار شامل 700 جلد کتاب و مجله از آثار منتشر شده حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت است.

معاون بازرگانی و خدمات فرهنگی مرکز نور ادامه داد: کتاب‌های این نرم‌افزار دارای موضوعات احکام و مناسک حج، اسرار معارف حج، اعتقاد و پاسخ به شبهات، تاریخ مکه و مدینه، سفرنامه و خاطرات حج، مباحث اجتماعی و سیاسی حج، عتبات عالیات و سوریه، ادعیه حدیث است.

وی یادآور شد: متن کتاب الحج، کتاب العمره و کتاب المزار برگرفته از 262 عنوان اثر فقهی و حدیثی شیعه نیز در نرم‌‌افزار کتابخانه جامع حج وجود دارد.

خوانساری عنوان داشت: این نرم‌افزار در اختیار روحانیون، معین‌ها، مدیران کاروان‌های حج و زیارت و دست‌اندر‌کاران فرهنگی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به نرم‌افزار مکتبة الحج گفت: 147 جلد کتاب از آثار منتشر شده حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت شامل موضوعات احکام و مناسک حج، اسرار و معارف حج، اعتقادات و پاسخ به شبهات، تاریخ مکه و مدینه، سفرنامه و خاطرات، مباحث اجتماعی و سیاسی حج، عتبات عالیات و سوریه و ادعیه و حدیث در این نرم‌افزار وجود دارد.

معاون بازرگانی و خدمات فرهنگی مرکز نور یادآور شد: این نرم‌افزار دارای زبان‌های عربی و انگلیسی بوده و در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

وی نرم‌افزار احکام و مناسک حج را از دیگر محصولات مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی ذکر کرد و افزود: متن کامل 54 جلد کتاب و 59 عنوان مقاله در زمینه احکام و مناسک حج مطابق با فتاوای مراجع بزرگ دین در این نرم‌افزار وجود دارد.

خوانساری عنوان داشت: کتاب‌های این نرم‌افزار شامل موضوعاتی مانند آشنایی با احکام، اسرار و معارف عمره دانش‌آموزی، جامع الفتاوای مناسک حج، حج و عمره در آینه فقه مقارن، درسنامه احکام مبتلا به حجاج، درسنامه مناسک حج و فهرست مناسک حج است.

وی با اشاره به نرم‌افزار کتابخانه اماکن و آثار اسلامی گفت: متن کامل 52 جلد کتاب در زمینه اماکن و آثار اسلامی مانند آثار اسلامی مکه و مدینه، تاریخ حج‌گذاری ایرانیان، تاریخ حرم ائمه بقیع، حجاز در صدر اسلام، حجر اسماعیل، زمزم(تاریخچه، تحولات و آثار) و سیری در اماکن سرزمین وحی در این نرم‌افزار ذکر شده است.

معاون بازرگانی و خدمات فرهنگی مرکز نور خاطر نشان کرد: سفرنامه و خاطرات حج از دیگر نرم‌افزارهای تولیدی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی بوده و متن کامل 39 جلد کتاب در موضوع سفرنامه و خاطرات حج در قالب موضوعات با کاروان ابراهیم، برکات سرزمین وحی، به سوی ام‌القرای، داستان‌ها و حکایت‌های حج، در راه خانه خدا و مکه و مدینه از دیدگاه جهانگردان اروپایی در این نرم‌افزار وجود دارد.

وی عنوان داشت: کتابخانه اسرار و معارف حج مشتمل بر 68 جلد کتاب و 178 عنوان مقاله، کتابخانه اعتقادات و پاسخ به شبهات مشتمل بر 205 جلد کتاب و عتبات عالیات و سوریه متشکل از 92 جلد کتاب از دیگر نرم‌افزارهای مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی است.

خوانساری از تولید نرم‌افزار تلفن همراه در قالب مجموعه‌ای با عنوان زائر خبر داد و افزود: 550 عنوان کتاب در زمینه حج در قالب 700 جلد به صورت نرم‌افزار تلفن همراه تولید شده است.

وی عنوان داشت: نرم‌افزارهای تلفن همراه در سایت مرکز به آدرس www.noorsoft.org  به صورت رایگان قرار داده شده و افراد به صورت رایگان می‌توانند از آن استفاده کنند.

معاون بازرگانی و خدمات فرهنگی مرکز نور از تولید نرم‌افزار عمره دانشجویی خبر داد و افزود: این نرم‌افزار تا ایام عمره آماده می‌شود و در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: این نرم‌افزار شامل مجموعه کتاب‌ها و آثار صوتی و تصویری در زمینه موضوع عمره دانشجویی بوده که از سوی نهاد نمایندگی در دانشگاه‌ها در طول سال‌های گذشته آماده شده و در قالب این نرم‌افزار در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول