اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دنا با اشاره به کشتار حجاج ایرانی در حرمین شریفین:

کشتار حجاج ایرانی لکه ننگی در پرونده آل سعود است

خبرگزاری فارس: امام جمعه دنا با بیان اینکه حجاج ایرانی در سال 66 قربانی توحش خائنان به بیت‌الله الحرام شدند، گفت: کشتار حجاج ایرانی بزرگترین لکه ننگ در پرونده آل سعود است.

کشتار حجاج ایرانی لکه ننگی در پرونده آل سعود است

به گزارش خبرگزاری فارس از دنا، سید محمدمهدی قاسم‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دنا ضمن سفارش مردم به تقوا و دوری از گناه اظهار کرد: انسان‌های متقی در همه حال خدا را فراموش نمی‌کنند و خداوند علم و حکمت را به متقین می‌دهد.

امام جمعه دنا به دنبال سلسله بحث‌های ازدواج عنوان کرد: اسلام در مورد ازدواج می‌گوید ساده بگیرید و این سادگی مربوط به مقدمات ازدواج بوده اما در انتخاب همسر می‌گوید دقت کنید و سخت بگیرید.

قاسم‌زاده به روایتی از امام علی (ع) اشاره کرد و گفت: پرهیز کنید از گل‌هایی که در جاهای کثیف روییده باشند و از سبزه‌ای که در مذبله روییده باید پرهیز کرد؛ از این رو از وصلت با خانواده‌های منحرف پرهیز کنید.

وی از معیارهای انتخاب همسر را تدین و دین‌داری دانست و یادآور شد: کسانی که دین ندارند مرده‌ای متحرک هستند، فردی که به خاطر مال و ثروت با دیگری ازدواج کند خداوند او را به خودش وا می‌گذارد. ثروت و مال نمی‌تواند انسان را خوشبخت کند.

خطیب جمعه دنا از دیگر معیارهای انتخاب همسر را اخلاق نیکو دانست و تاکید کرد: بی‌عاطفه بودن و سوء‌ظن داشتن مصداق بی‌خلاقی است چرا که عشق و محبت نیاز ضروری زندگی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی دنا شرافت خانوادگی را برای انتخاب همسر ضروری دانست و بیان کرد: نجابت و پاکدامنی والدین مهم است و در این زمینه نبی مکرم اسلام می‌فرماید «با خانواده شایسته ازدواج کنید زیرا نطفه بر نوزاد اثر می‌گذارد».

وی با اشاره به سالروز شهادت مظلومانه حجاج بیت‌الله الحرام به دست مأموران سعودی عنوان کرد: حاجیانی که به شهادت رسیدند قبل از اینکه قربانی خودشان را انجام دهند خودشان قربانی شدند و به شهادت رسیدند.

قاسم‌زاده مکه را سرزمین امن الهی دانست و تصریح کرد: امام حسین (ع) این روزها وارد مکه شده و حجش را نیمه تمام گذاشت، جایی که حاجیان نمی‌توانند گزندی به موجودی برسانند و هر گزندی کفاره دارد و مکه سرزمین امن الهی است در چنین سرزمین امن الهی حاجیان ما را کشتند و در آن دوره نیز امام حسین (ع) حج خود را ناتمام گذاشت و قربانیان خود را به کربلا آورد.

وی افزود: روز عرفه روز شناخت است، دعای عرفه فرصت خوبی است برای معرفت ما که امام حسین را تنها نگذاریم.

خطیب جمعه دنا ضمن تبریک عید قربان گفت: این عید بزرگی است و قربانی کردن بسیار ثواب دارد حاجی قبل از قربانی باید هوای نفس خود را قربانی کند کسانی که استطاعت مالی دارند فقرا را فراموش نکنند در این کار سنت بسیار خوبی است که قربانی انجام گیرد و بین فقرا تقسیم کنیم.

وی با اشاره به هفتم ذی‌الحجه، شهادت امام باقر (ع) ضمن تسلیت به مردم گفت: امام صادق و امام باقر (ع) پایه‌گذار مکتب تشیع بودند و اکثر روایات ما از این دو امام بزرگوار است که باید روایات آن‌ها را در زندگی به کار ببندیم.

انتهای پیام/ل10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول