اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان‌جنوبی؛

1700 حلقه چاه کشاورزی به کنتور هوشمند مجهز می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: در راستای مدیریت و اصلاح الگوی مصرف برق و آب تمام چاه‌های کشاورزی استان تا پایان سال آینده به کنتور هوشمند آب و برق مجهز می‌شوند.

1700 حلقه چاه کشاورزی به کنتور هوشمند مجهز می‌شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی، محمدعلی ضامن در بازدید مراحل اجرایی نصب کنتور هوشمند چاه‌های کشاورزی در بیرجند اظهار داشت: یک‌هزار و 700 حلقه چاه کشاورزی تا پایان سال 91 با همکاری شرکت آب منطقه‌ای استان به کنتور هوشمند آب و برق مجهز می‌شوند.
وی با بیان اینکه امسال 750 کنتور هوشمند در برنامه نصب قرار دارد، افزود: تاکنون 320 حلقه چاه کشاورزی در استان به کنتور هوشمند مجهز شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی هزینه تهیه و نصب هر کنتور هوشمند آب و برق را یک میلیون و 800 هزار تومان عنوان کرد.
ضامن گفت: سرمایه‌گذاری اجرای این طرح از محل اعتبارات وزارت نیرو تامین می‌شود.
وی با اشاره به برق‌رسانی به مسکن مهر استان نیز از اختصاص یک میلیارد و 100 میلیون تومان به پروژه‌های برق‌رسانی مسکن مهر استان در سال گذشته خبر داد و افزود: شرط تحقق این مبلغ به استان، تامین یک سوم اعتبار استانی بود که چون اختصاص پیدا نکرد این مبلغ نیز برگشت خورد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی ادامه داد: در سال جاری نیز مبلغ 500 میلیون تومان برای برق‌رسانی به این پروژه‌ها به استان اختصاص یافته است.
ضامن به حجم کار مورد نیاز برای برق‌رسانی پروژه‌های مسکن مهر استان اشاره کرد و گفت: برای کل پروژه‌های مسکن مهر 109 کیلومتر فشار متوسط، 193 کیلومتر شبکه فشار ضعیف و 412 دستگاه پست برای کل پروژه‌های استان مورد نیاز است تا این مجموعه بتواند برق 32 هزار انشعاب را در مسکن مهر تامین کند.
وی به اقدامات صورت گرفته در این مجموعه برای تامین برق پروژه‌های مسکن مهر اشاره کرد و یادآور شد: تا قبل از سال 90 در استان 68 کیلومتر شبکه فشار متوسط، 60 کیلومتر شبکه فشار ضعیف و 98 دستگاه پست برای برق‌رسانی به پروژه‌های مسکن مهر نصب شده است.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول