اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس خبر داد

انتقال واحد آلاینده آلومینیوم‌سازی اراک به خارج از محدوده شهری

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی از انتقال واحد آلاینده آلومینیوم‌سازی اراک به خارج از محدوده شهری تا پایان سال جاری خبر داد.

انتقال واحد آلاینده آلومینیوم‌سازی اراک به خارج از محدوده شهری

عباس رجایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: اخیرا جلسه‌ای با مدیر عامل جدید کارخانه ایرالکو تشکیل دادیم که در این جلسه مقرر شد این کارخانه هر چه سریع‌تر حداکثر تا پایان امسال نسبت به انتقال واحد آلاینده خود به خارج از محدوده شهری اقدام کند.

وی تصریح کرد: بر این اساس انتقال واحد آندسازی این کارخانه به خارج از شهر اراک قطعی شده و مدیر عامل جدید هم همتی را برای این مسئله گذاشته است که امید می‌رود با این اقدام آلودگی‌های ناشی از تولید آند و پخت آن در اراک کاسته شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای انتقال این واحد دو گزینه مطرح شده است بیان داشت: انتقال به شهرک صنعتی خیرآباد در فاصله حداقل 40 کیلومتری شهر اراک یکی از پیشنهادات ارائه شده به مدیر عامل این کارخانه است.

رجایی افزود: ایجاد شهرک تخصصی تولید آلومینیوم و شکل‌گیری صنایع پایین دستی آلومینیوم با هدف ایجاد اشتغال و افزایش تولید آلومینیوم و منطقی کردن تولید آن پیشنهاد دومی است که مطرح شده است، که البته ایجاد این شهرک نیازمند حمایت مسئولان استانی و تامین یک هزار هکتار زمین است.

وی اظهار داشت: موضوع دیگری که در این نشست مطرح شد تعیین زمان‌بندی مشخص برای تغییر تولید خطوط قدیم بود که پیش از این یک زمان‌بندی 14 ماهه برای تبدیل خط قدیم به شرایط جدید مشخص شده بود که این اقدام صورت نگرفت و مجددا قرار بر این شد که یک جلسه در تهران در مجلس داشته باشیم و طرف‌های موضوع را دعوت کنیم و مروری دوباره روی این بحث داشته باشیم تا بتوانیم طبق یک زمانبندی مشخص این کار را انجام دهیم.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول