اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل محیط زیست استان بوشهر خبر داد

میزان آلودگی هوای بوشهر 10 برابر حد مجاز

خبرگزاری فارس: مدیر کل محیط زیست استان بوشهر با بیان اینکه هم‌اکنون میزان آلودگی هوای استان بوشهر 10 برابر حد مجاز است گفت: بر اساس پیش‌بینی هواشناسی این آلودگی رو به کاهش است.

میزان آلودگی هوای بوشهر 10 برابر حد مجاز

سید اصغر مطهری امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در بوشهر اظهار داشت: این آلودگی از دیروز بعد از ظهر آغاز شده و میزان آلودگی و گرد و خاک موجود در هوای استان در روز گذشته 20 برابر حد مجاز اعلام شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: با توجه به میزان بالای گرد و خاک موجود در هوای استان بوشهر، وضعیت هوای این استان ناسالم اعلام شده است.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون میزان آلودگی هوای استان بوشهر 10 برابر حد مجاز است و بر اساس پیش‌بینی هواشناسی این آلودگی رو به کاهش است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر یادآور شد: امیدواریم بر اساس پیش‌بینی‌های اداره کل هواشناسی استان بوشهر تا ظهر امروز میزان آلودگی موجود در هوای استان کاهش خوبی داشته باشد.

مطهری با اشاره به پیامدهای منفی پدیده گرد و خاک گفت: با توجه به لطمات پدیده گرد و خاک به همه جنبه‌های زندگی تنها راهی که داریم کاهش این اثرات و لطمات در ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی و ... است و تنها راه مقابله با این پدیده پیشگیری از بروز صدمات ناشی از آن است.

وی بیان کرد: از آنجا که قسمت اعظم این پدیده فرا منطقه‌ای است سازمان حفاظت محیط زیست نشست‌های متعددی با کشورهای درگیر با پدیده گرد و خاک به ویژه کشور عراق داشته است.

مطهری ادامه داد: اولویت اقدام برای کاهش این پدیده با کشورهایی نظیر عراق است و قراردادهایی نیز در این زمینه با این کشور منعقد شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه حل این معضل از اولویت‌های کشور عراق نبوده است این قرارداد ابتر مانده است و با رایزنی‌هایی که سازمان در این رابطه داشته است قرار شده عراق به تعهدات خود در این زمینه عمل کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: سازمان حفاظت محیط زیست آمادگی کامل از نظر مالی و کارشناسی در این زمینه را دارد.

مطهری خاطر نشان کرد: مقرر شده است کشور عراق با عمل به تعهدات خود روی منبع آلودگی متمرکز شود.

انتهای پیام/ح10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول