اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان:

تعطیلی پنج‌شنبه‌های اصفهان به کاهش آلودگی هوا کمک می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: تعطیلی اصفهان در روز‌های پنج‌شنبه کاهش آلاینده‌های جوی را در استان به دنبال دارد.

تعطیلی پنج‌شنبه‌های اصفهان به کاهش آلودگی هوا کمک می‌کند

کیومرث کلانتری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر طرح تعطیلی اصفهان در ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان به صورت کارشناسی در حال بررسی است، اظهار کرد: تصویب و تأیید نهایی این طرح بسیاری از چالش‌های زیست‌محیطی را در کلان‌شهر اصفهان برطرف می‌کند.

وی به اجرای این طرح در برخی از کلان‌شهر‌های موجود در کشور اشاره کرد و افزود: در حال حاضر تعطیلی پنج‌شنبه‌ها به دلیل افزایش آلودگی هوا در روز‌های پایانی هفته در تهران و برخی از استان‌ها انجام می‌شود.

کلانتری، کلان‌شهر اصفهان را نیازمند اجرای این طرح دانست و تصریح کرد: اجرای این موضوع با توجیه کمک به روان‌سازی ترافیک موجود در سطح شهر و کاهش آلودگی هوا در حال اجرا است.

وی با تاکید بر اینکه اصفهان از جمله کلان‌شهر‌های موجود در سطح کشور بوده که ظرفیت افزایش آلودگی هوا در آن وجود دارد، افزود: همچنین تحقق این موضوع به صرفه‌جویی در مصرف انرژی در اصفهان کمک می‌کند و به رفاه و آسایش مردم نیز توجه بیشتری می‌شود.

تعطیلی روز‌های پنج‌شنبه اصفهان کاهش آلاینده‌های جوی را به دنبال دارد

کلانتری با بیان اینکه البته اطلاعاتی در زمینه مقطعی یا دائمی بودن اجرای این طرح در استان اصفهان ندارم، تاکید کرد: در صورت تعطیلی اصفهان در روز‌های پنج شنبه باید با دورکاری و یا افزایش ساعات کاری ادارات در روز‌های شنبه تا چهار‌شنبه مسائل ناشی از این موضوع باید جبران شود.

وی با بیان اینکه تعطیلی روز‌های پنج‌شنبه اصفهان کاهش آلاینده‌های جوی را به دنبال دارد، اضافه کرد: مردم با افزایش تعطیلات در استان برنامه‌های مختلفی را برای خود تنظیم می‌کنند که رفتن به سفر‌های خارج از استان از جمله این برنامه‌ها است.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول