اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان و مردم

یادواره شهدای آلومینیوم‌سازی در اراک برگزار شد

‌خبرگزاری فارس: یادواره شهدای شرکت آلومینیوم‌سازی اراک با حضور مسئولان و مردم شهیدپرور و قدرشناس در سالن امام علی(ع) برگزار شد.

یادواره شهدای آلومینیوم‌سازی در اراک برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک مدیرعامل شرکت آلومینیوم‌سازی ایران در این مراسم گفت: جامعه امروز به شدت نیازمند محبت است و باید عیب‌های یکدیگر را بپوشانیم.

شهریار طاهر‌پور ‌‌افزود: مشکلات بسیاری هست ولی اگر محبت باشد بسیاری از مشکلات قابل حل خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه باید از صداقت، کم‌توقعی، صفا، محبت و همدلی شهدا یاد کنیم و آن را آینه کار خود کنیم افزود: ما نیز باید این رویه و منش را در جامعه ترویج کنیم چرا که جامعه امروز به شدت نیازمند محبت است چیزی که رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس آینه تمام‌نمای آن بودند و با دوستی و همدلی توانستند به موفقیت دست یابند.

طاهرپور با اشاره به برگزاری یادواره شهدا و چرایی برگزاری آن در جامعه اظهار داشت: مرگ وجود دارد ولی مرگی دارای ارزش است که حرکت‌آفرین باشد و شهدا با مرگ خود حرکت‌آفرینی ماندگاری داشته‌اند.

وی افزود: شهدا با انتخاب خود مرگی را به استقبال رفته‌اند که بسیار ارزشمند بوده است چرا که این مرگ در راه خدا و برای خدا بود و به این دلیل است که باید از شهدا و کاری که آنان کرده‌اند با برگزاری مراسم‌های مختلف قدردانی شایسته و درخوری صورت گیرد.

طاهر‌پور با بیان اینکه تا قبل از جنگ تحمیلی کشور دست‌خوش دو حمله بزرگ و ویران‌کننده بود بیان داشت: حمله چنگیز مغول و تیمور به ایران حملاتی بسیار دهشتناک و ویران کننده بودند که آثار ویرانی‌های ناشی از آن را می‌توان امروز نیز مشاهده کرد ولی حمله صدام حسین بسیار بزرگ‌تر بود چون که تمام دنیا در مقابل ایران ایستادند ولی جوانان با همت ما توانستند در مقابل این هجمه با افتخارآفرینی و جانبازی دشمنان را ناکام کنند.

گفتنی است در پنجم مرداد ماه سال 65 هواپیماهای رژیم بعث کارخانه آلومینیوم‌سازی ایران را بمباران کرد که در این عملیات دشمن، 54 تن از کارکنان و کارمندان این شرکت به درجه رفیع شهادت نایل شدند.

در 25 سال گذشته هر ساله در این روز مراسمی به یادبود این شهدا در اراک برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول