اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

روند کاهشی در گرد و غبار خوزستان

آلودگی هوا از 24 برابر به 17 برابر حدمجاز رسید

خبرگزاری فارس: پدیده گرد و غبار در خوزستان رو به کاهش گذاشته و از 24 برابر حد استاندارد آلودگی هوا به 17 برابر حد مجاز رسیده است.

آلودگی هوا از 24 برابر به 17 برابر حدمجاز رسید

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز با بیان اینکه توده گرد و غبار از ساعت 5 صبح امروز هوای استان را تحت تاثیر قرار داده، گفت: در این ساعت میزان آلودگی هوای اهواز 2 هزار و 163 میکروگرم بر مترمکعب (14 برابر حدمجاز آلودگی) و آلودگی هوای آبادان یک هزار و 735 میکروگرم بر مترمکعب (11 برابر حدمجاز آلودگی) بوده است.

احمدرضا لاهیجان‌زاده با اشاره به افزایش آلودگی هوای استان در اثر وقوع پدیده گرد و غبار از ساعت 5 تا 10 صبح، افزود: غلظت گرد و غبار هوای اهواز در ساعت 8 صبح امروز به 3 هزار و 479 میکروگرم بر مترمکعب (23 برابر حدمجاز) و در آبادان به یک هزار و 639 میکروگرم بر مترمکعب (11 برابر حدمجاز) افزایش یافت.

وی ادامه داد: در ساعت 9 صبح امروز شدت گرد و غبار در اهواز 3 هزار و 672 میکروگرم بر متر مکعب (24 برابر حدمجاز) و آبادان یک هزار و 455 میکروگرم بر مترمکعب (10 برابر) گزارش شد.

وی اظهار کرد: بعد از ساعت 10 شدت پدیده گرد و غبار رو به کاهش گذاشته به طوری که در ساعت 11 امروز گرد و غبار هوای اهواز به 2 هزار و 493 میکروگروم بر مترمکعب (17 برابر حدمجاز) و آبادان به یک هزار و 149 (8 برابر حد مجاز) رسیده است.

بر اساس استانداردهای سازمان جهانی بهداشت حدمجاز آلودگی هوا 150 میکروگرم بر مترمکعب است، اما بر اساس مصوبه ستاد بحران استان، در صورتی که میزان آلایندگی از یک هزار و 500 میکروگرم بر مترمکعب فرا‌تر رود.

مدارس ابتدایی، در صورت افزایش غلظت آلایندگی از 2 هزار میکروگرم بر مترمکعب مدارس در تمام مقاطع و تمام مراکز آموزشی و در صورت بالارفتن غلظت گرد و غبار تا بیش از 3 هزار میکروگرم بر مترمکعب تمام ادارات خوزستان تعطیل می‌شود. با این حال ستاد بحران برخلاف مصوبه خود، بسیاری از روزهای گرد و غباری مانند امروز را تعطیل اعلام نکرده است.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول