اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل محیط زیست استان قزوین خبر داد

افتتاح ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شهرستان البرز

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: ایستگاه ثابت سنجش آلودگی هوا در شهرستان البرز با هدف تجزیه و تحلیل آلودگی هوا و قابلیت سنجش میزان آلاینده‌های هوا راه‌اندازی می‌شود.

افتتاح ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شهرستان البرز

علی آقا فرهادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: ایستگاه ثابت سنجش آلودگی هوا در شهرستان البرز با همکاری شرکت واحدهای صنعتی استان قزوین راه‌اندازی می‌شود.

فرهادی ادامه داد: امیدواریم با برنامه‌ریزی دقیق و همکاری مطلوب بین اداره کل محیط زیست و شرکت واحدهای صنعتی استان قزوین ایستگاه ثابت سنجش آلودگی هوا در شهرستان البرز در زمان کوتاه‌تری راه‌اندازی شود.

وی بیان کرد: سنجش مداوم آلودگی هوا می‌تواند عموم شهروندان شهرستان البرز را از شرایط بحرانی و آلودگی هوا آگاه کند تا مسئولان مربوطه با بررسی اطلاعات آلودگی‌های هوای این شهرستان برای کاهش و کنترل آن بتوانند در حوزه مدیریت بحران تصمیم‌گیری کنند.

این مقام مسئول ابراز کرد: ایستگاه ثابت سنجش آلودگی هوا مجهز به تابلوی نمایشگر است و می‌تواند روزانه هوای پاک و ناسالم را به شهروندان اطلاع دهد تا آنان بتوانند از وضعیت آلودگی هوا در هر لحظه اطلاع پیدا کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین اظهار کرد: اقشار آسیب پذیر مختلف جامعه مانند سالمندان، کودکان، بیماران قلبی و تنفسی می‌توانند با استفاده از این دستگاه از آخرین وضعیت آلودگی هوا اطلاع یابند و نسبت به آلودگی هوا خودشان را ایمن کنند.

فرهادی با بیان اینکه موقعیت مکانی ایستگاه‌ ثابت سنجش آلودگی هوا از حساسیت بالایی برخوردار است، یادآور شد: این ایستگاه در مکانی از شهرستان البرز راه‌اندازی می‌‌شود تا بتواند اطلاعات درستی از وضعیت آلودگی به عموم شهروندان بدهد.

افزایش نصب سیستم کنترل آلودگی در واحدهای صنعتی

وی با اشاره به اینکه سال گذشته هیچ واحد صنعتی و تولیدی به دلیل آلودگی هوا تعطیل نشده است، گفت: محیط زیست با تعامل با مدیران مربوطه واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی استان قزوین در راستای پایش واحدهای صنعتی اقدامات مطلوبی انجام داده است.

فرهادی ادامه داد: خوشبختانه نصب سیستم کنترل آلودگی در واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی استان قزوین در سال 90 نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه برخی از واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی استان قزوین دچار مشکلات زیست محیطی بودند، اظهار کرد: اداره کل محیط زیست با راهنمایی کردن مدیران این واحدها آنان را تشویق به نصب سیستم کنترل آلودگی هوا کرده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین اضافه کرد: اداره کل محیط زیست با انجام این اقدام از تعطیلی واحدهای صنعتی استان قزوین و معرفی این واحدها به مراجع قضائی خودداری کرده است.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول