اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل محیط زیست استان بوشهر:

آلودگی هوای عسلویه از انتقال فاضلاب صنعتی به دریا جدی‎تر است

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: اکنون مسئله آلودگی هوای عسلویه از انتقال فاضلاب صنعتی این منطقه به دریا جدی‎تر شده است.

آلودگی هوای عسلویه از انتقال فاضلاب صنعتی به دریا جدی‎تر است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر اصغر مطهری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این امر موجب شده با جدیت پیگیر کاهش آلودگی هوای منطقه عسلویه باشیم و در همین راستا به دنبال انعقاد تفاهمنامه مشترکی میان محیط زیست و سازمان منطقه ویژه پارس هستیم.

وی با اشاره به تخلیه فاضلاب‎‎های صنعتی عسلویه به دریا تصریح کرد: در عسلویه بیش از آنکه نگران فاضلاب‎ها باشیم، موضوع آلودگی هوا پیش رویمان است.

وی افزود: طی سال‎های گذشته در عسلویه اقدامات مؤثری به منظور جمع‎آوری فاضلاب‎ها و عدم تخلیه آن به دریا انجام شده که فعالیت مجتمع مبین در این راستا چشمگیر بوده است.

مطهری ادامه داد: اگر چه ممکن است برخی واحدهای صنعتی منطقه دور از چشم ما فاضلاب خود را به دریا بریزند، اما با مذاکرات انجام شده و نگرانی مشترکی که در مسئولان واحدهای صنعتی این منطقه درباره خطرات زیست محیطی این کار ایجاد کرده‎ایم، نگرانی در رابطه با رهاسازی فاضلاب‎های صنعتی به دریا در عسلویه کمتر شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر یادآور شد: البته پایش و پیگیری ما برای جلوگیری از تخلیه فاضلاب به دریا در عسلویه ادامه دارد و با متخلفان نیز بر اساس قوانین موجود برخورد می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به اقدامات انجام شده، حالا پیگیری آلودگی هوای عسلویه جدی‎تر از انتقال فاضلاب صنعتی منطقه به دریا شده است.

مطهری با اشاره به ضرورت انعقاد تفاهمنامه در این زمینه اظهار داشت: این تفاهمنامه که تا پایان مهر ماه امضاء می‎شود، برنامه‎هایی با قید زمان به منظور اجرای نوفلیرنگ و حذف فلرها (به حداقل رساندن شعله‎های گاز) دارد که امیدواریم طبق زمان‎بندی از سوی سازمان منطقه ویژه پارس اجرایی شود تا خواسته ساکنان و کارکنان عسلویه برای کاهش آلودگی‎ها محقق شود.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول