اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با ورود ریزگردها به گچساران

آلودگی هوای گچساران 20 برابر حد مجاز اعلام شد

خبرگزاری فارس: رئیس محیط زیست گچساران گفت: با ورود ریزگردها و گرد و غبار شدید به این شهرستان، میزان آلودگی هوای گچساران در حال حاضر 20 برابر حد مجاز است.

آلودگی هوای گچساران 20 برابر حد مجاز اعلام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران عبدال دیانتی‌نسب دقایقی پیش در جمع خبرنگاران در این شهرستان اظهار کرد: بر اثر افزایش میزان آلودگی هوای گچساران در حال حاضر شعاع دید افقی انسان به طور محسوسی کاهش یافته است.

میزان گرد و غبار هوای گچساران 3 هزار میکروگرم در متر مکعب است

رئیس محیط زیست گچساران با اشاره به آلودگی هوای گچساران بیان داشت: میزان گرد و غبار در هوای گچساران طبق دستگاه سنجش هوای محیط زیست سه‌هزار میکرو‌گرم در متر مکعب است.

دیانتی‌نسب حد استاندارد وجود گرد و غبار در هوا را 150 میکروگرم در متر مکعب عنوان کرد و از مسئولان خواست تا در این زمینه تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر آلودگی هوای گچساران 20 برابر حد مجاز و در حالت بحران قرار دارد، خاطرنشان کرد: در حالت بحران تمام مراکز آموزشی از مهد کودک‌ها و دانشگاه‌ها و ادارات و نهادها باید تعطیل باشند.

دیانتی‌نسب با اشاره به لزوم ممنوعیت عبور و مرور خودروهای شخصی از خانواده‌ها خواست تا ضمن خارج نشدن از خانه به جز در مواقع ضروری، از سالخوردگان و کودکان مراقبت‌های ویژه داشته باشند.

وی ابراز داشت: یکی از موارد افزایش آمار مرگ و میر در هر جامعه‌ای به عنوان شاخص‌های حیاتی آن جامعه آلودگی هوا بوده و مسئولان باید در این زمینه توجه لازم را داشته باشند.

دیانتی‌نسب استفاده از ماسک‌های بهداشتی و استاندارد را از دیگر راهکارهای کاهش اثر گرد و غبار در هنگام خارج شدن از منزل عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به اندازه‌گیری دستگاه سنجش هوا میزان گرد و غبار هوا در حال افزایش است، تصریح کرد: این گرد و غبار از کشورهای عربی از جمله عراق و عربستان به سمت ایران نفوذ کرده است.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول