اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر بزرگداشت 30 مهر همدان:

نقش همدان در پیروزی انقلاب اسلامی اطلاع‌رسانی نشده است

خبرگزاری فارس: دبیر بزرگداشت ستاد 30 مهر همدان با اشاره به نقش اثرگذار مردم همدان در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: نقش مردم همدان در پیروزی انقلاب اسلامی، اطلاع‌رسانی نشده است.

نقش همدان در پیروزی انقلاب اسلامی اطلاع‌رسانی نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مجتبی قمری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 158 نفر در جریان مبارزات برای پیروزی انقلاب اسلامی در استان همدان به شهادت می‌رسند که از این میزان 36 نفر را دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به واقعه 30 مهر در همدان گفت: در بزرگداشت شهدای 30 مهر خدمتی انجام نمی‌دهیم بلکه وظیفه خود را انجام داده‌ایم.

دبیر بزرگداشت ستاد 30 مهر همدان با بیان اینکه واقعه 30 مهر قیام خونین دانش‌آموزان همدانی بود، تصریح کرد: مشغله مسئولان به آنان اجازه نداده بود طی این 34 سال به این موضوع توجه کنند.

وی عنوان کرد: فرهنگ ما مدیون دفاع مقدس است همان طور که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند «زنده نگه داشتن نام شهدا کمتر از شهادت نیست.»

قمری با اشاره به جایگاه واقعه عاشورا در زنده نگاه داشتن اسلام از 1400 سال پیش تاکنون ابراز کرد: قیام 30 مهر دانش‌آموزان همدانی تجلی قیام اباعبدالله الحسین(ع) بود.

وی بیان کرد: 30 مهر شاهد به خروش آمدن غیرت دانش‌آموزان همدانی بود که درصدد هستیم این حماسه را پس از 34 سال به دانش‌آموزان همدانی یادآوری کنیم.

دبیر بزرگداشت ستاد 30 مهر همدان که یک پنجم شهدای استان را از میان دانش‌آموزان عنوان می‌کرد، گفت: نقش مردم همدان در پیروزی انقلاب اسلامی در کشور اطلاع‌رسانی نشده است.

وی با اشاره به دغدغه امام جمعه همدان مبنی بر عقب‌ماندگی ما در عدم تبیین نقش مردم همدان در پیروزی انقلاب ابراز کرد: زنده نگه داشتن این قیام می‌تواند ارزش‌های ما را نیز حفظ کند چراکه عقبه ما را تشکیل می‌دهد.

قمری عنوان کرد: معرفی این واقعه به عنوان نماد نقش‌آفرینی دانش‌آموزان و روحانیون در براندازی نظام شاهنشاهی، ارائه الگو در حرکت دانش‌آموزان در مبارزه با ظلم و ستم، تجلیل از شهدا و جانبازان این رویداد و انتقال مفاهیم و فرهنگ به منظور دفاع از ارز‌ش‌های اسلامی از مهمترین اهداف ستاد 30 مهر است.

وی خاطرنشان کرد: به گفته بسیاری از پژوهشگران واقعه 13 مهر 57 تهران از رویداد 30 مهر همدان نشأت گرفته که باید به این مهم توجه شود.

دبیر بزرگداشت ستاد 30 مهر همدان در ادامه سخنانش تصریح کرد: فردا با حضور نماینده ولی فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی مجتمع آموزشی 30 مهر افتتاح خواهد شد.

وی اظهار داشت: این مجتمع نخستین مجموعه‌ای است که بر اساس طرح تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش اداره خواهد شد.

قمری به برنامه‌های حضور حجت‌الاسلام علی‌اکبری در همدان اشاره و تصریح کرد: بازدید از مدرسه نمونه دولتی امام صادق(ع)، شرکت در یادواره شهدای دانش‌آموز و قرارگاه پسران اتحادیه انجمن‌های اسلامی استان در ملایر از برنامه‌های روز نخست سفر ایشان به همدان است.

وی بیان کرد: ایشان در روز دوم سفر خود با مدیران مدارس دیدار داشته و به تبیین واقعه 30 مهر برای آنان خواهند پرداخت و همچنین نمایشگاه فعالیت‌های دختران انجمن اسلامی استان را افتتاح کرده و از قرارگاه دختران انجمن اسلامی استان نیز بازدید خواهند کرد.

دبیر بزرگداشت ستاد 30 مهر همدان به برگزاری مسابقه انشاء‌نویسی و همچنین امکان ثبت‌نام رایگان دانش‌آموزان و نیم بهای اصناف در روز 30 مهر در کتابخانه‌های استان اشاره و بیان کرد: همچنین کتابخانه عمومی کوی خضر همدان به نام شهدای 30 مهر تغییر نام می‌یابد و از مؤلفانی که در این حوزه علاقه به فعالیت داشته باشند نیز حمایت صورت می‌گیرد.

وی به تشکیل کمیته مستندسازی این رویداد به ریاست مدیر اسناد ملی غرب کشور اشاره و تصریح کرد: آثار جمع‌آوری شده در نمایشگاهی که در پایان هفته جاری برپا خواهد شد به نمایش درخواهد آمد.

قمری نوید داد: چاپ تمبر یادبود این رویداد تاریخی نیز در دستور کار ستاد بزرگداشت 30 مهر همدان قرار گرفته است.

وی با اشاره به پیشنهاد به شهرداری همدان در خصوص نصب یادمان شهدا در خیابان شهدای همدان ابراز کرد: همچنین  پیشنهاد داده‌ایم یکی از تقاطع‌های غیر همسطح در حال احداث همدان که احتمالاً تقاطع چهارراه تختی خواهد بود، به نام این رویداد نامگذاری شود.

دبیر بزرگداشت ستاد 30 مهر همدان در خصوص لزوم ثبت این اتفاق در تقویم رسمی کشور اظهارکرد: این درخواست مطالبه اصلی ستاد نیز هست که باید در شورای فرهنگ عمومی استان مطرح شده و پس از تصویب به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارجاع داده شود.

وی در پایان سخنانش به پخش مستند این رویداد از رسانه ملی و همچنین تلویزیون‌های شهری همدان اشاره و تأکید کرد: درخواست دیدار مردمی با مقام معظم رهبری نیز که یکی از برنامه‌های ما نیز بود، با آمادگی بیشتری در سال آینده برنامه‌ریزی خواهد شد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول