اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان همدان:

یک میدان در همدان به عنوان شهدای 30 مهر نامگذاری می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان همدان از نامگذاری یک مدرسه و یک میدان در همدان به عنوان «شهدای 30 مهر» خبر داد.

یک میدان در همدان به عنوان شهدای 30 مهر نامگذاری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مجتبی قمری ظهر امروز در ستاد بزرگداشت 30 مهر در همدان با اشاره به این رخداد در همدان اظهار کرد: با توجه به ماهیت دانش‌آموزمحور بودن این رخداد، ستاد بزرگداشت این روز به اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان همدان محول شده که خود نهادی انقلابی و دانش‌آموزی است.

وی با اشاره به برگزاری بزرگداشت 30 مهر با محوریت دانش‌آموزان استان در سال گذشته، عنوان کرد: 30 مهر 57 نقطه عطفی در تاریخ پیروزی انقلاب اسلامی است که تأثیر بسیاری از خود بر جای گذاشت که مصداق بسیاری برای تشریح اهمیت این قشر دارد.

رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان همدان با بیان اینکه رخداد 30 مهر 57 مرهون غیرت دینی و ولایی دانش‌آموزان بود، تصریح کرد: با بیان ابعاد ارزشی این رخداد توسط دانش‌آموزان نیز می‌توان حماسه دیگری را در راستای گرامیداشت این روز در دفاع از ساحت پیامبر اکرم(ص) رقم زد.

وی با اشاره به جایگاه مهم دانش‌آموزان در قیام 30 مهر 57، گفت: فردای این رخداد مهم امام راحل(ره) به دانش‌آموزان پیام دادند اما امروز دانش‌آموزان را کوچک کرده‌ایم و باید کاری کنیم روحیه بزرگواری، غیرت و باورهای اصیل دانش‌آموزان امروزی به حال و هوای دانش‌آموزان سال 57 بازگردد.

قمری با اشاره به تشکیل سه کمیته تحقیق و پژوهش و مستندسازی، کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی، در ستاد بزرگداشت 30 مهر 57، از نامگذاری یک مدرسه در همدان به عنوان «شهدای 30 مهر» خبر داد و به برگزاری انشای دانش‌آموزی در همدان با این عنوان اشاره کرد.

وی با اشاره به برگزاری نشست مشترک اعضای ستاد با امام جمعه و استاندار همدان این مهم را در راستای بهره‌گیری از رهنمودهای ایشان دانست و پیشنهاد نامگذاری یک میدان را نیز با عنوان میدان 30 مهر در همدان داد.

رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان همدان با اشاره به همکاری اداره پست همدان در زمینه طراحی تمبر یادبود 30 مهر 57، عنوان کرد: به مناسبت این روز ثبت‌نام در کتابخانه‌های عمومی همدان رایگان خواهد بود و مسابقه کتابخوانی نیز در این زمینه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه دیدار ستاد بزرگداشت 30 مهر 57 با مقام معظم رهبری نقطه آرمانی برنامه‌های این ستاد است، بر لزوم ثبت این روز در تقویم رسمی کشور تأکید کرد.

قمری در پایان سخنان خود با اشاره به همکاری شهرداری همدان عنوان کرد: در راستای بزرگداشت رخداد 30 مهر 57 مستندات این رویداد در تلویزیون‌های شهری همدان به نمایش گذاشته می‌شود.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول