اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار دوگنبدان:

گچساران به شهر کانال‌ها شهرت یافته است

خبرگزاری فارس: شهردار دوگنبدان با تأکید بر لزوم همکاری ادارات و نهادهای گچساران با شهرداری در زمینه لایه‌روبی کانال‌ها گفت: با توجه به وجود کانال‌های زیاد در این شهر، گچساران به شهر کانال‌ها شهرت یافته است.

گچساران به شهر کانال‌ها شهرت یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، سید عبدالکریم قاضی‌فر پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد بحران این شهرستان که با حضور فرماندار و اعضای ستاد بحران گچساران برگزار شد، اظهار کرد: همه مسئولان عضو ستاد بحران باید شرایط را به گونه‌ای مدیریت کنند که در هنگام وقوع حوادث غیرمترقبه و در مواقع بحرانی مشکلات به حداقل کاهش یابد.

* لزوم همکاری با شهرداری در زمینه لایه‌روبی کانال‌های شهر

شهردار دوگنبدان ابراز داشت: جلوگیری از وقوع رخدادهای طبیعی مانند سیل و زلزله از عهده بشر خارج بوده اما با نگاه جدی به مباحث مدیریت بحران می‌توان آسیب‌ها و خسارات ناشی از وقوع آن را به حداقل رساند.

قاضی‌فر با اشاره به اینکه در گچساران کانال‌های زیادی وجود دارد، تصریح کرد: در نهایت تأسف آن‌گونه که رایج و صحبت است، گچساران به شهر کانال‌ها شهرت یافته است.

وی یادآور شد: در اطراف و حتی وسط این شهرستان نیز کانال‌هایی وجود دارد و تمامی ادارات و دستگاه‌ها حتی مجموعه نفت نیز در این قضیه دخیل بوده که این موضوع از حوزه و محدوده نفت نیز گذر کرده است.

قاضی‌فر ادامه داد: تنها درخواست شهرداری دوگنبدان از دستگاه‌ها و ادارات گچساران همکاری و تعامل با شهرداری در زمینه لایه‌روبی کانال‌های سطح این شهرستان است.

شهردار دوگنبدان با بیان اینکه در فصل بارندگی احتمال وقوع سیل و گرفتگی خیابان‌ها و معابر در این شهرستان وجود دارد، خواستار توجه جدی به لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه در این زمینه شد.

قاضی‌فر گفت: با توجه به وضعیتی که در بحث حفاری‌ها، اداره آب و فاضلاب شهری در شهر به وجود آورده باید لایه‌روبی کانال‌ها انجام شود تا مشکلی در فصل بارش به وجود نیاید.

وی با بیان برخی موارد دخیل در افزایش میزان سیل در شهر به لوله‌گذاری اداره آب و فاضلاب شهری در پل نزدیک اداره راه و شهرسازی اشاره کرد و عنوان داشت: این اداره دهانه پل را لوله رد کرده و دیگر اینکه شرکت نفت کانال دفع آب‌‌های سطحی را مسیر تردد لوله‌های این شرکت قرار داده است.

قاضی‌فر افزود: برای من جای سئوال و تعجب دارد که شهردار وقت چگونه اجازه داده که این اقدامات صورت گیرد.

شهردار دوگنبدان با بیان اینکه همکاری و تعامل ادارات در زمینه ماشین‌آلات می‌تواند کمک بزرگی به لایه‌روبی کانال‌‌های سطح گچساران، در نتیجه جلوگیری از حوادث و اتفاقات غیر مترقبه کند، از اداره راه و شهرسازی خواست تا همچون گذشته تعامل مطلوبی در این زمینه با شهرداری داشته باشد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول