اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفیر سوریه در کنفرانس «سوریه پل مقاومت» ـ 3

سوریه قوی‌تر و مقتدرتر از گذشته ‌حامی جدی‌تر مقاومت خواهد بود

خبرگزاری فارس: سفیر سوریه در ایران گفت: سوریه قوی‌تر و مقتدرتر از گذشته از این بحران خارج شده و حامی جدی‌تر مقاومت خواهد بود که این مهم موجب ناراحتی دشمنان است.

سوریه قوی‌تر و مقتدرتر از گذشته ‌حامی جدی‌تر مقاومت خواهد بود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حامد حسن سفیر سوریه در ایران بعدازظهر امروز در کنفرانس «سوریه پل مقاومت» که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) در این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: باندهای تکفیری القاعده و گروه‌هایی از  منافقین ایرانی با حمایت‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی برای کشتار مردم سوریه به این کشور اعزام شدند.

وی افزود: صدها میلیارد دلار به اضافه ابزار نظامی از سوی ترکیه، عربستان و قطر در اختیار این گروه‌ها قرار گرفته و جریان المستقبل لبنان نیز در این راستا که هدفی جز براندازی سوریه ندارد حرکت می‌کند.

سفیر سوریه در ایران تصریح کرد: اشتراک منافع میان رژیم صهیونیستی، قطر، عربستان، ترکیه و دیگر کشورهای استعمارگر غربی موجب شده تا مردم، رهبری، ارتش و ارگان‌های سوریه مورد هدف و آماج گلوله‌هایی قرار گیرند که باید قلب صهیونیست‌ها را بدرد.

حامد حسن یادآور شد:‌ بسیاری از مردم سوریه به خیابان‌ها ریخته و با مشت‌های گره کرده حمایت خود را از بشار اسد رئیس جمهور این کشور اعلام کردند ولی رسانه‌های غربی از این وقایع چشم‌پوشی کرده و همچنان به خبررسانی دروغین خود ادامه می‌دهند.

وی با اشاره به موج بیداری اسلامی در کشورهایی نظیر بحرین و سرکوب وحشیانه آن از سوی دولت‌های حامی استکبار عنوان کرد:‌ هر زمان که دهها هزار نفر از مردم بحرین به خیابان‌ها آمده و برای دموکراسی که حق مسلم آنهاست فریاد زدند رسانه‌های غربی و عربی با نادیده گرفتن این فریادها تنها به بازتاب و دروغ‌پراکنی در مسائل سوریه پرداخته‌اند.

سفیر سوریه در ایران تأکید کرد: همان دستانی که هزاران نفر از مردم عراق و افغانستان را کشتند امروز در ریختن خون مردم سوریه شریک هستند.

حامد حسن تصریح کرد:‌ توطئه‌ای که از مرزهای ترکیه و لبنان در حال ورود به کشور سوریه است نشان دهنده دخالت خارجی‌ها در این کشور و کنترل آن از کشورهای حامی منافع استکبار در منطقه است. به طوری که تعداد زیادی از تروریست‌های چچنی، پاکستانی، ترکیه‌ای، لیبیایی، و غیره که مزدوران استخدامی آمریکا هستند در این کشور به جرم آتش گشودن به روی مردم سوریه دستگیر شده‌اند.

وی ترکیه را پیشقراول نخست اجرای سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه دانست و خاطرنشان کرد: ضرر و زیان سیاست‌های امروز ترکیه قبل از هر چیز به مردم این کشور و سوریه می‌رسد زیرا مواضع امروز ترکیه ثبات و امنیت منطقه را مورد هدف قرار داده است.

سفیر سوریه در ایران افزود: البته بسیاری از مردم ترکیه مخالف سیاست‌های اردوغان در مواجهه با سوریه هستند و این نشان دهنده عمق دوستی و همدلی بین مردم دو کشور است.

حامد حسن با اشاره به روابط سوریه و ترکیه پیش از بحران این کشور یادآور شد: پیش از این سطح مبادلات سوریه با ترکیه به میلیاردها هزار دلار می‌رسید و هزاران کامیون به صورت ترانزیت از ترکیه وارد سوریه می‌شدند که اینها نشان از علاقه و دوستی ملت‌های دو کشور است ولی دولت ترکیه این مسائل را نادیده گرفته و در راستای تحقق منافع صهیونیست‌ها و غرب گام برمی‌دارد.

سفیر سوریه در ایران خاطرنشان کرد:‌ سوریه در این 20 ماه در مواجهه با یک جنگ جهانی قرار گرفته ولی اراده ملت، سوریه و خون قهرمانان آن و شجاعت و حکمت بشار اسد تمامی این جنگ‌ها را به شکست کشانده و مانع تحقق اهداف غربی‌ها در سوریه و منطقه شده است.

وی یادآور شد: سوریه در راستای ایجاد نظم نوین جهانی و پایان دادن به سلطه غربی‌ها در منطقه حرکت می‌کند و مطمئناً در آینده ایران، سوریه، روسیه و چین نقش ویژه‌ای خواهند داشت.

حامد حسن با بیان این مطلب که سوریه از طرح‌هایی که به پایان بحران در سوریه کمک می‌کند استقبال کرده و خواهان صلح و آرامش است، تأکید کرد: گروه‌های تکفیری زمانی که مشاهده کردند ناظران بین‌المللی علیه آنها رأی دادند با این ناظران نیز مخالفت کردند ولی سوریه با طرحی که کوفی‌ عنان و اخضر ابراهیمی و همچنین بیانیه‌ای که در جنبش عدم تعهد تهران صادر شد حمایت کرده و طرح‌هایی که خواهان پایان دادن به این بحران به صورت مسالمت‌آمیز هستند، حمایت می‌کنند.

سفیر سوریه در ایران با بیان این مطلب که ارسال سلاح از کشورهایی مانند قطر، عربستان و ترکیه به تروریست‌های حاضر در این کشور باید قطع شود عنوان کرد:‌ دوستداران سوریه و مقاومت به رهبری بشار اسد پیروز این میدان خواهند بود و این باندهای تروریستی پایان یافته و روند اصلاحات و پیشرفت ادامه خواهد داشت.

حامد حسن در خاتمه خاطرنشان کرد:‌ سوریه قوی‌تر و مقتدرتر از گذشته از این بحران خارج شده و حامی جدی‌تر مقاومت خواهد بود که این مهم موجب ناراحتی دشمنان است.

وی عنوان کرد: پیروزی‌های ارتش سوریه در برابر تروریست‌ها بزرگترین نشانه این پیروزی است که به زودی نصیب سوریه و مقاومت خواهد شد.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول