اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان:

کارایی در مواقع بحران از مزایای نیروگاه‌های مقیاس کوچک است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان گفت: احداث نیروگاه‌های تولید برق مقیاس کوچک جذابیت و مزایای زیادی ازجمله کارایی در مواقع بحران دارد.

کارایی در مواقع بحران از مزایای نیروگاه‌های مقیاس کوچک است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی چهل‌امیرانی ظهر امروز در جلسه ستاد سرمایه‌گذاری استان زنجان گزارشی از وضعیت احداث نیروگاه‌های کوچک را ارائه کرد.

وی با اشاره به اینکه احداث نیروگاه‌های بزرگ بسیار هزینه‌بر است، افزود: به دلیل نیاز نیروگاه‌های بزرگ به اعتبارات بالا دیگر کسی به فکر تاسیس نیروگاه با مقیاس بالا نیست.

مدیرعامل شرکت منطقه‌ای زنجان به راه‌اندازی نیروگاه‌هایی با مقیاس کوچک در سطح کشور اشاره کرد و گفت: این نیروگاه‌ها به دلیل مزایای خاص از استقبال زیادی برخوردار است.

وی کاهش تلفات را به دلیل نزدیکی محل تولید به مصرف را از مزایای نیروگاه‌هایی با مقیاس کوچک اعلام کرد و افزود: بالا بودن قابلیت مصرف و همچنین کارآیی در مواقع بحران از دیگر مزایای نیروگاه‌هایی با مقیاس کوچک محسوب می‌شود.

چهل‌امیرانی تصریح کرد: تولید برق با مولدهای کوچک نه به عنوان فرصت بلکه باید به عنوان بستر سرمایه‌گذاری برای استان در نظر گرفته شود.

وی اوج مصرف برق را در سطح زنجان 490 مگاوات عنوان کرد و افزود: این میزان مصرف مربوط به مرداد ماه سال جاری است.

مدیرعامل شرکت منطقه‌ای زنجان موارد مصرف مولدهای برق با مقیاس کوچک را صنایع، کشاورزی، مزارع بادی و ساختمان‌ها اعلام کرد.

وی از وجود 18 درخواست برای سرمایه‌گذاری در مولدهای انرژی برق با مقیاس کوچک در سطح استان زنجان خبر داد و افزود: این درخواست‌ها در حال بررسی است.

چهل‌امیرانی در ادامه تولید مولدهای برق در مقیاس کوچک را به موضوع برق اضطراری ارگان‌ها اشاره کرد و گفت: مسئولان باید اقدام به تهیه و راه‌اندازی ژنراتور برای تولید برق اضطراری در مواقع لازم بکنند.

در این جلسه مدیرکل محیط زیست استان زنجان گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه تسهیلات سرمایه‌گذاری در این اداره کل ارائه داد.

امیر مهدویانی اضافه کرد: ایران جزو معدود کشورهایی محسوب می‌شود که حفظ محیط زیست در قانون اساسی آن آمده است.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول