اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

زندگی بهشهری‌ها در گل و لای/ برخی از لجن‌کش‌ها از کار افتاده‌اند

خبرگزاری فارس: با وجود اعزام نیروی انسانی و ادوات امدادی برای حل بحران سیل در بهشهر، همچنان زندگی مردم سیل‌زده در گل و لای مانده و نقاط سیل‌زده نیاز شدید به لجن‌کش دارند.

زندگی بهشهری‌ها در گل و لای/ برخی از لجن‌کش‌ها از کار افتاده‌اند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، در حالی که حدود 60 ساعت از سیل بهشهر می‌گذرد و پنج جلسه ستاد بحران در فرمانداری این شهرستان با حضور مسئولان استانی و شهرستانی تشکیل شده و آن طور که مسئولان گزارش می‌دهند از سراسر استان برای حل بحران آبگرفتگی معابر و منازل بسیج شده‌اند، اما هنوز عملیات امدادرسانی به یک سوم هم نرسیده است.

مشاهدات میدانی از وضعیت امداد و نجات حاکی از کندی عملیات به‌دلیل نبود تجهیزات لازم با وجود همکاری شهرداران قائمشهر، نکا، زیرآب، سورک، بابل، بابلسر، آمل و ساری است.

تا این لحظه از یک‌هزار و 600 منزل مسکونی که پر از گل و لای شده‌اند، حدود 500 منزل مسکونی توسط لجن‌کش‌ها خالی شده‌اند.

* برخی از موتور پمپ و لجن‌کش‌ها از کار افتاده‌اند

 

به گفته مسئولان شهری تاکنون 65 موتور پمپ و لجن‌کش وارد شهرستان شده که برخی از آنها از کار افتاده‌اند و اکنون نیاز شدید به لجن‌کش‌ها تا حدی است که اگر به‌زودی این ادوات وارد شهرستان نشود امکان فروریختن منازلی که حدود سه روز است در آب و گل و لای مانده‌اند، وجود دارد.

هرچند مناطق سیل‌زده به هشت قسمت تقسیم شده‌اند و برای هر نقطه حداقل پنج لجن‌کش درخواست شده بود، اما هنوز تعداد لجن‌کش‌ها به حداقل نرسیده است.

مردم خسارت دیده از اینکه خانه و کاشانه خود را لابلای لجن‌ها و تکه‌های چوب و زباله و کُندهَ‌های درخت می‌بینند در بهت و حیرت به سر می‌برند.

* 25 درصد بهشهر گل و لای و 50  درصد گرد و خاک

25 درصد بهشهر پر از گل و لای و 50  درصد فضای آن آلوده به گرد و خاک است که این موضوع در بلوار سراسری هاشمی‌نژاد به‌دلیل رفت و آمد خودروهای امدادی، خدمات شهری و شخصی بیشتر مشهود است تا حدی که بیشتر رانندگان و افراد عبوری از ماسک استفاده می‌کنند.

چهره شهر به یک شهر جنگ زده می‌ماند. وضعیت بسیار بحرانی بوده و دیگر صبر مردم متین و آرام بهشهر به سر آمده است.

به گزارش فارس، عامل اصلی فاجعه سیل بهشهر طغیان رودخانه‌های برزو و قائم بود که از مناطق شهری می‌گذرند.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول