اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار تهران:

مدیریت بحران برنامه می‌خواهد

خبرگزاری فارس: استاندار تهران گفت: بحران را نمی‌شود بدون مدیریت کنترل کرد، مدیریت بحران برنامه می‌خواهد.

مدیریت بحران برنامه می‌خواهد

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، مرتضی تمدن ظهر امروز در اختتامیه نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های ستاد مدیریت بحران استان تهران در اسلامشهر اظهار داشت: در زمان وقوع حوادث و بحران، بدون برنامه‌ریزی نمی‌شود بحران را مدیریت و کنترل کرد، مدیریت بحران برنامه می‌خواهد.

تمدن افزود: در حال حاضر به سمتی حرکت می‌کنیم که توانمندی‌های لازم را در مدیریت بحران به دست آوریم، اگر در بحث بحران به وضعیت موجود اکتفا و قناعت کنیم، به طور قطع در مواقع بروز بحران و حوادث دچار مشکل خواهیم شد.

استاندار تهران با اشاره به قرارگرفتن تهران بر روی گسل زلزله بیان کرد: اگر در سطح شهر تهران حادثه‌ای رخ دهد، تصور کنید که چگونه می‌توان با وضعیت معابر، تجهیزات و امکانات به امدادرسانی و نجات آسیب‌دیدگان شتافت.

وی افزود: مردم باید در خیلی از فعالیت‌های ما دخالت و حضور داشته باشند، اما در بحث مدیریت بحران نمی‌خواهیم شانه خالی کنیم، باید از حضور مردم حداکثر استفاده را کرد و در این نمایشگاه حضور گسترده اقشار مختلف مردم، NGO و تشکل‌های مردمی و غیردولتی نشان داد که مردم به خوبی می‌توانند در حوادث امدادرسانی داشته باشند.

این مسئول تاکید کرد: در بحث مدیریت بحران یک پای قضیه کمک گرفتن از مردم است ولی درایت، مدیریت و کسب آگاهی‌های لازم نیاز به مدیریت دارد، نمی‌شود بحران را بدون مدیریت کنترل و مهار کرد، باید ماشین‌آلات و امکانات محاسبه شود، در مدیریت بحران باید با آمار و ارقام ریاضی مدیریت کرد.

وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: امداد و نجات یک بخش در حوادث است ولی مقاوم‌سازی ساختمان‌ها بحث دیگری است.

*95 درصد ساختمان‌ها غیرمقاوم و غیراصولی ساخته شده است

استاندار تهران تاکید کرد: پلیس ساختمان، شهرداری‌ها، نیروهای انتظامی، مردم و مسئولان و همه دست‌اندرکاران نباید بگذارند که چنین ساختمان‌های غیرمقاوم و غیراصولی ساخته شود.

وی افزود: البته در حال حاضر ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح استان کاهش چشمگیری یافته ولی به طور کلی ریشه‌کن نشده است.

قابل ذکر است که نمایشگاه مدیریت بحران استان تهران از تاریخ 15 مهر ماه جاری همزمان با آغاز هفته کاهش بلایای طبیعی با مشارکت دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان اسلامشهر و ادارات کل استان تهران در منطقه واوان اسلامشهر در زمینی به وسعت 10 هکتار با 80 غرفه ایجاد شد که با استقبال پرشور اقشار مختلف مردم شهرستان اسلامشهر و شهرستان‌های استان تهران مواجه شد و امروز با حضور استاندار تهران و مسئولان ادارات استان و این شهرستان به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول