اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهداشتی علوم‌پزشکی جیرفت:

پیشگیری از مهم‌ترین گام‌ها در مدیریت بحران است

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت گفت: یکی از اقدامات مهم در مدیریت هر بحران پیشگیری است تا کاهش دائمی بلایا را در پیش داشته باشیم.

پیشگیری از مهم‌ترین گام‌ها در مدیریت بحران است

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت ابراهیم محمدی ظهر امروز در نشست تیم‌های شرکت‌کننده در نخستین مانور بهداشت محیط در حوادث و بلایا در این شهرستان اظهار داشت: با توجه به اینکه بناهای منطقه از استحکام لازم برخوردار نیست، احتمال بروز خسارت نیز در حوادث افزایش می‌یابد.

وی افزود: بحران وضعیتی است که نظم یک سیستم اصلی را مختل می‌کند و پایداری آن را از بین می‌برد که بحران ممکن است، ناشی از تحول مثبت یا منفی باشد.

وی با اشاره به مراحل مدیریت بحران افزود: یکی از اقدامات مهم در مدیریت یک بحران پیشگیری است تا کاهش دائمی بلایا را در پیش داشته باشیم.

محمدی تصریح کرد: باید برای مدیریت بحران آمادگی اجرایی در مواجه شدن با حادثه را داشته باشیم و قبل از آن هم تجهیزات لازم فراهم باشد.

وی با بیان اینکه مانور امروز قسمتی از این آمادگی را فراهم می‌کند خاطر نشان کرد: در آمادگی اجرایی باید خود را توانمند کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت گفت: مرحله بعدی مدیریت بحران پاسخ‌دهی و مقابله است تا از گسترش خسارت‌ها جلوگیری شود.

محمدی با بیان اینکه مرحله بعد بازسازی است تا شرایط به روزهای قبل از بحران برگردد اذعان داشت: سال گذشته در مانور کشوری که در شهرستان تفت برگزار شد، دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت رتبه سوم را در بین 46 دانشگاه شرکت کننده در این مانور کسب کرد.

انتهای پیام/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول