اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای اجرای طرح آموزش 3-3-6

20 کلاس درس پایه ششم ابتدایی در استان قم احداث شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم از احداث 20 کلاس درس پایه ششم دبستان در قم، شهرها و روستاهای تابعه خبر داد.

20 کلاس درس پایه ششم ابتدایی در استان قم احداث شد

سید مهدی حائری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فعالیت‌های اداره‌کل نوسازی و تجهیز مدارس استان قم اظهار کرد: این اداره زیر مجموعه سازمان نوسازی مدارس کشور بوده که در سال 75 در استان قم تاسیس شده است.

وی خاطر نشان کرد: ساخت، توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی و پرورشی استاندارد و مقاوم متناسب با اولویت‌ها و اجرای طرح ساماندهی و ضوابط و معیارها مهم‌ترین هدف تاسیس اداره‌کل نوسازی مدارس است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم با اشاره به برخی وظایف این اداره ‌کل گفت: این اداره‌ کل انجام بررسی‌های لازم برای استقرار مدارس و سایر فضاهای آموزشی و پرورشی در مناطق مختلف را بر عهده دارد.

وی تهیه نقشه‌های ساختمانی مورد نیاز در هر منطقه با توجه به شرایط اقلیمی، فرهنگی و امکانات، تجهیز ساختمان‌های مذکور به وسایل اداری، آموزشی، کارگاهی آزمایشگاهی و رفاهی و تهیه و اجرای برنامه‌های تعمیرات اساسی مدارس را از دیگر وظایف اداره‌کل نوسازی ذکر کرد.

حائری با اشاره به همکاری اداره‌کل نوسازی با مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان قم گفت: مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان قم یک نهاد خیریه مردمی با ساختار تشکیلاتی هیئت مدیره و هیئت امناء بوده که در راستای احداث، توسعه و تجهیز مدارس و دیگر فضاهای مورد نیاز آموزش و پرورش استان فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه پایه ششم در راستای اجرای نظام جدید آموزشی( 3-3-6) به مقطع ابتدایی اضافه شده است عنوان داشت: اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم با توجه به کمبود کلاس‌های درسی و بر اساس درخواست اداره‌کل آموزش و پرورش احداث کلاس‌های درسی را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم خاطر نشان کرد: تاکنون 20 کلاس درس در روستاهای طایقان، جنت‌آباد، شهر جعفریه و مناطق آموزش و پرورش شهر قم احداث شده است.

وی یادآور شد: اعتبار کل پروژه حدود 3 میلیارد ریال بوده و مبلغ 150 میلیون ریال برای احداث هر کلاس صرف شده است.

انتهای پیام/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول