اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور وزیر در آموزش متوسطه:

پایه ششم به انسجام نظام آموزشی کمک خواهد کرد

خبرگزاری فارس: مشاور وزیر آموزش و پرورش در آموزش متوسطه گفت: راه‌اندازی پایه ششم به تقویت نظام آموزشی و انسجام‌بخشی به آن کمک خواهد کرد.

پایه ششم به انسجام نظام آموزشی کمک خواهد کرد

سید محسن حسینی در حاشیه سفر به اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: استان اردبیل از استان‌های پیشتاز کشور در برگزاری برنامه‌های ابتکاری و نو است به طوری که از سه سال قبل مانور برگزاری مدارس اجرا می‌شود که این امر یک تجربه موفق برای رفع مشکلات احتمالی است.

وی با بیان اینکه در مانور بازگشایی مدارس اردبیل از نزدیک شاهد اجرای مطلوب برنامه‌ها و حفظ آمادگی برای بازگشایی رسمی مدارس از مهر ماه هستیم، افزود: تلاش می‌کنیم در سایر استان‌ها نیز چنین برنامه‌ ابتکاری را اجرایی کنیم.

مشاور وزیر در آموزش متوسطه یکی از مزیت‌های این طرح را شناسایی نقاط ضعف و قدرت پیش از آغاز سال تحصیلی عنوان کرد و افزود: رفع این مشکلات دغدغه‌های احتمالی متولیان تعلیم و تربیت و خانواده‌ها را به حداقل می‌رساند.

وی با بیان اینکه از سال تحصیلی پیش رو پایه ششم ابتدایی برای اولین بار در نظام آموزشی جمهوری اسلامی ایران پایه‌گذاری می‌شود تصریح کرد: در سنوات گذشته این کلاس با عنوان اول راهنمایی شناخته می‌شد که از امسال با عنوان پایه ششم در نظام آموزش و پرورش جایگاه خود را پیدا می‌کند.

مشاور وزیر در آموزش متوسطه به وجه تمایز این پایه با پایه‌های تحصیلی دیگر اشاره کرد و افزود: اگر در گذشته به حفظیات بیشتر بها داده می‌شد امروز شاهد آن هستیم که دانش‌آموزان علاوه بر تحصیل تئوری، با فناوری و مبانی کارآفرینی آشنا می‌شوند.

وی سیاست وزارت آموزش و پرورش را گسترش فعالیت‌های نظام فنی و حرفه‌ای و کار و دانش توصیف کرد و ابراز داشت: ما این حرکت را از همان مقطع ابتدایی آغاز کردیم تا زمینه کارآفرینی و آشنایی دانش‌آموزان با مهارت‌های زندگی را فراهم آوریم.

حسینی تجربه حضور در پایه ششم را تجربه‌ای ملموس و آشنا توصیف کرد و گفت: نباید دانش‌آموزان و خانواده‌ها نگران راه‌اندازی این پایه تحصیلی باشند و یا در اجرای آن شک و تردید کنند.

اردبیل جزو سه استان برتر نظام تعلیم و تربیت است

این مسئول کشوری با بیان اینکه با همت و تلاش مدیران سخت‌کوش آموزش و پرورش استان اردبیل اقدامات و فعالیت‌های چشمگیری را در تمام حوزه‌‌ها شاهد هستیم، افزود: استان اردبیل جزو سه استان برتر کشور در طرح‌ها و برنامه‌های آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت است و همیشه معاونان و مدیران ستادی به فعالیت‌های انجام شده در این استان اعتماد و اطمینان حقیقی دارند.

وی ادامه داد: از دیدگاه معاون آموزش متوسطه، اردبیل بدون شک استان پیشتاز در اجرا و ایده‌دهی طرح‌های جدید و نوین است که بدون شک به تقویت کیفیت نظام تعلیم و تربیت کمک می‌کند.

مشاور وزیر در آموزش متوسطه بیان داشت: این استان از لحاظ فضا، تجهیزات و امکانات نیز با مشکلات اساسی روبرو نیست و با کمترین مشکلات و نارسایی‌ها سال تحصیلی جدید را با شور و نشاط آغاز می‌کند.

حسینی ادامه داد: تمام کمیته‌های اجرای نظام جدید آموزشی بسیج شده‌اند تا از ابتدای مهر ماه فعالیت‌ها به سمت کیفیت مطلوب‌تر حرکت کند به طوری که با راه‌اندازی کمیته تبلیغات و فضاسازی آموزشی سعی کردیم نارسایی‌های احتمالی را نیز برطرف کنیم.

ابن مسئول در پایان سخنان خود با قدردانی از رسانه‌ها به ویژه خبرگزاری‌ها در انعکاس جدیدترین اخبار و رویدادهای آموزش و پرورش و استقرار نظام آموزشی 3-3-6 ابراز داشت: سعی کردیم در سه ماه گذشته برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای باشد تا از ابتدای مهرماه و نواخته شدن زنگ آغاز سال تحصیلی، به معنای واقعی تحصیل و تهذیب شروع شده و در بهترین شرایط این امر اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول