اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پروش کاشان:

اجرای پایه ششم ابتدایی بازگشت به نظام قدیم نیست

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پروش کاشان این تصور که اجرای پایه ششم در دوره ابتدایی به معنای بازگشت به نظام قدیم است را تفکری اشتباه قلمداد کرد.

اجرای پایه ششم ابتدایی بازگشت به نظام قدیم نیست

حسین حنطه‌ای امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: آموزش و پرورش کاشان با اجرای نظام آموزشی جدید 3-3-6 و اضافه شدن پایه ششم به دوره ابتدایی و تأمین معلمان و جایگزینی مدارس در این طرح تمامی شرایط را برای آغاز سال تحصیلی 92-91 در شهرستان کاشان آماده و مهیا کرده است.

وی افزود: در طرح بنیادین نظام آموزشی جدید 146 کلاس اول دوره راهنمایی در شهرستان کاشان حذف و به دوره ابتدایی منتقل شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش کاشان در سال تحصیلی جدید برای اجرای نظام آموزشی جدید 3-3-6 در این شهرستان آماده است.

حنطه‌ای گفت: نظام آموزشی در تحول بنیادین عبارت است از چهار مقطع سه ساله و شامل سه سال دوره اول ابتدایی، سه سال دوره دوم ابتدایی، سه سال دوره اول دبیرستان و سه سال دوره دوم دبیرستان است.

مدیر آموزش و پرورش کاشان با انتقاد از تفکر اشتباه برخی از افراد که اجرای پایه ششم در دوره ابتدایی را بازگشت به نظام قدیم قلمداد می‌کنند بیان داشت: این اقدام تنها یکی از پازل‌های طرح بنیادین نظام آموزشی جدید است.

حنطه‌ای از تغییر محتوای کتاب‌های درسی پایه اول ابتدایی در سال تحصیلی گذشته خبر داد و با اشاره به نحوه استقرار نظام آموزشی جدید سال آموزشی در سال تحصیلی آینده ادامه داد: در سال تحصیلی 92-91 دروس پایه دوم و ششم ابتدایی تغییر پیدا می‌کند.

به گفته وی در سال تحصیلی 93-92 محتوای کتب درسی پایه سوم و هفتم، در سال تحصیلی 94-93 محتوای کتب درسی پایه چهارم و هشتم، در سال تحصیلی 96-95 محتوای کتب درسی پایه دهم، در سال تحصیلی 97-96 محتوای کتب درسی پایه یازدهم و در سال تحصیلی 98 -97 محتوای کتب درسی پایه دوازدهم تغییر می‌یابد.

به گفته وی شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان منبع و مرجعی است که مقام معظم رهبری آن را تعریف کرده و از سند تحول بنیادین در صورت اجرای کامل به عنوان نسخه‌ای شفابخش نام برده‌اند.

مدیر آموزش و پرورش کاشان یادآور شد: رویکرد سند توجه به کار، دانش، ورزش و علم است و محتوای کتب درسی با استفاده از بهترین اساتید دانشگاه‌ها و دبیران و همچنین با بررسی کارشناسی شده است که از امسال اجرا می‌شود.

حنطه‌ای جمعیت 55 هزار نفری دانش‌آموزان کاشان را نیازمند توجه بیشتری دانست و گفت: حضور این تعداد دانش‌آموز در 300 واحد آموزشی این شهرستان و کمبود کلاس موجب شد تا با تغییر کاربری در فضای مدارس و تبدیل سالن‌های برخی از مدارس به کلاس درس و یا تبدیل یک کلاس به دو کلاس مشکلات در این حوزه برطرف شود و مدارس شهرستان آماده بازگشایی در سال تحصیلی جدید شوند.

وی اجرای طرح هوشمندسازی مدارس را حائز اهمیت دانست و با اشاره به مصوبه هیئت دولت برای اجرای هوشمندسازی مدارس و اجرای آن در برخی از شهرستان‌ها اذعان داشت: مصوبه دولت این اجازه را به مدیران شهرستان داده تا نسبت به هوشمندسازی مدارس اقدام کنند.

در سا‌ل‌جاری بیش از 55 هزار دانش‌آموز کاشانی در سه مقطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه در 300 واحد آموزشی این شهرستان مشغول به تحصیل می‌شوند.

انتهای پیام/ن10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول