اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره آموزش و پرورش صومعه‌سرا خبر داد

آمادگی 35 کلاس پایه ششم ابتدایی در صومعه‌سرا

خبرگزاری فارس: مدیر اداره آموزش و پرورش صومعه‌سرا از آمادگی 35 کلاس برای برپایی پایه تحصیلی ششم ابتدایی در این شهرستان خبر داد.

آمادگی 35 کلاس پایه ششم ابتدایی در صومعه‌سرا

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، سیده حمیرا ذکی‌پور عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان با اشاره به اجرای طرح تحول بنیادین در سطح مدارس شهری و روستایی اظهار کرد: این طرح تحصیلی مهم از مهر امسال در صومعه‌سرا اجرایی می‌شود.

وی برگزاری کلاس‌های ششم ابتدایی را از جمله برنامه‌های اجرای طرح تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش دانست و افزود: امسال بالغ بر 35 کلاس در صومعه‌سرا برای برپایی کلاس‌های ششم ابتدایی آماده شده‌اند.

به گفته مدیر اداره آموزش و پرورش صومعه‌سرا برای اجرای طرح مذکور بالغ بر 26 میلیون تومان هزینه ایاب و ذهاب دانش‌آموزان می‌شود.

وی به ساماندهی نیروهای انسانی برای آغاز سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: صومعه‌سرا در برخی مقاطع تحصیلی دچار کمبود نیروی انسانی آموزشی است.

ذکی‌پور با بیان اینکه بسیاری از دبیران و معلمان صومعه‌سرایی بعد از یک تا دو سال سابقه کاری در این شهرستان برای ادامه کار و تدریس  به مرکز استان مراجعه می‌کنند، گفت: این امر مشکلات زیادی را در راستای کمبود معلم یا نیروی حق‌التدریسی برای آموزش و پرورش صومعه‌سرا ایجاد کرده است.

وی کمبود نیروی انسانی در مقطع ابتدایی را از جدیدترین مشکلات برشمرد و تصریح کرد: رایزنی‌ها برای برطرف کردن کمبود معلم مقطع ابتدایی تا رسیدن به نتیجه مطلوب همچنان ادامه دارد.

مدیر اداره آموزش و پرورش صومعه‌سرا از مازاد نیروی انسانی حق‌التدریسی در مقطع راهنمایی خبر داد و افزود: در مقطع راهنمایی بالغ بر 32 نیروی مازاد وجود دارد.

وی با تصریح بر اینکه در سال تحصیلی جدید تمام کلاس‌ها به همراه تعداد دانش‌آموزان مشخص شده است، متذکر شد: این ساماندهی و نظم به دلیل پرداخت هزینه‌های قراردادی هر دبیر طبق کلاس و تعداد دانش‌آموزان آن است.

ذکی‌پور به تعمیم رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش اشاره کرد و یادآور شد: این رشته‌ها با استقبال خوب دانش‌آموزان در سال جدید مواجه بود که ظرفیت‌ها نیز تکمیل شده است.

وی از ساخت 11 پروژه آموزشی در صومعه‌سرا خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد بالغ بر 9 پروژه برای مقاوم سازی مدارس است.

این مسئول اضافه کرد: تمام این 11 پروژه تا پایان امسال با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد تومان آماده بهره‌برداری می‌شود.

وی با اشاره به اعتبارات هزینه شده در حوزه ساخت و نوسازی واحدهای آموزشی صومعه‌سرا، متذکر شد: از سال 83 تا 89 بالغ بر 10 میلیارد تومان هزینه شده است.

ذکی‌پور با اشاره به هنرستان کارآفرینان منطقه کسمای صومعه‌سرا و میزان پیشروی امکانات و رشته‌های آموزشی آن، خاطرنشان کرد: این هنرستان کارگاه آموزشی تعمیر آسانسور است.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول