اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال تحصیلی جدید صورت می‌گیرد

ورود 18 هزار دانش‌آموز قمی به پایه ششم ابتدایی

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: امسال با اجرایی کردن طرح 6-3-3 در قم 18 هزار دانش‌آموز قمی به پایه ششم ابتدایی راه پیدا کردند.

ورود 18 هزار دانش‌آموز قمی به پایه ششم ابتدایی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم محمدحسین امین‌جعفری امروز در مراسم جشن شکوفه‌ها که به صورت نمادین در دبستان دخترانه ابتدایی شاهد مریم برگزار شد، اظهار کرد: امسال بازگشایی مدارس با جشن‌های دهه کرامت همزمان شده است و این موضوع می‌تواند تاثیر مطلوبی برای آغاز سال تحصیلی دانش‌آموزان داشته باشد.

وی به تغییر و تحولاتی که امسال در نظام آموزشی به وجود آمده اشاره و ابراز کرد: امسال کلاس ششم به پایه ابتدایی اضافه شده و امسال در دوره راهنمایی نیز دانش‌آموز کلاس اول راهنمایی نداریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم به تعداد دانش‌آموزان ابتدایی در استان قم اشاره و تصریح کرد: امسال در استان قم 180 هزار دانش‌آموز در پایه‌های اول تا ششم ابتدایی به تحصیل می‌پردازند.

وی از تغییر برخی کتاب‌های درسی دانش‌آموزان خبر داد و گفت: امسال تغییر محتوایی در کتاب‌های پایه دوم ابتدایی قابل مشاهده است.

امین‌جعفری تعداد دانش‌آموزانی که امسال برای نخستین بار به دبستان قدم می‌گذارند را 21 هزار و 500 نفر ذکر کرد و اظهار داشت: امسال دو هزار دانش‌آموز کلاس اولی بیشتر از سال گذشته برای شروع سال تحصیلی به دبستان قدم گذاشتند.

وی با بیان اینکه امسال در پایه‌های گوناگون تحصیلی مردودی نداریم اذعان کرد: اگر دانش‌آموزی در برخی از درس‌ها نتواند نمره قابل قبولی کسب کند می‌تواند همزمان با ورود به پایه‌های بالاتر به جبران درس‌های باقی‌مانده از سال قبل بپردازد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم تعداد مدارسی که امسال پذیرای دانش‌آموزان هستند را هزار و 400 مدرسه ذکر کرد و گفت: 14 هزار معلم در این مدارس به تدریس علم، ادب و معرفت به دانش‌آموزان می‌پردازند.

وی با اشاره به تعیین رشته دانش‌آموزان پایه اول دبیرستان برای ادامه تحصیل بیان کرد: دانش‌آموزانی که به هر دلیل نتوانند معدل کافی برای ورود به رشته‌های نظری را کسب کنند در هنرستان و دبیرستان کار و دانش ادامه تحصیل می‌دهند.

امین‌جعفری اضافه کرد: امسال تعداد پنج هنرستان به مجموعه هنرستان‌های استان قم اضافه شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برخی مفاد سند تحول بنیادین نظام آموزشی در وزارت آموزش و پرورش اشاره و ابراز کرد: یکی از مفاد این سند اجرای طرح 6-3-3 سند تحول بنیادین است که امسال اجرایی می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم ادامه داد: با اجرای این طرح 18 هزار دانش‌آموز در پایه ششم ابتدایی ادامه تحصیل می‌دهند.

وی در بخش پایانی سخنان خود خاطر نشان کرد: امسال بیش از 21 هزار دانش‌آموز در پایه اول ابتدایی به دبستان می‌روند که از این تعداد برخی از دانش‌آموزان به دلیل مشکلات جسمانی که دارند به مدارس استثنایی هدایت می‌شوند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول