اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه آموزش پیش‌دبستانی و دبستان آموزش و پرورش استان اردبیل:

معلمان پایه ششم ابتدایی 180 ساعت دوره دیدند/تجهیز پایه ششم به رایانه

خبرگزاری فارس: مدیر گروه آموزش پیش دبستانی و دبستان آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: معلمان پایه ششم ابتدایی برای حضور در کلاس‌های درس، تابستان امسال 180 ساعت دوره تخصصی سپری کردند.

معلمان پایه ششم ابتدایی 180 ساعت دوره دیدند/تجهیز پایه ششم به رایانه

زهتاب وداد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: با توجه به اینکه سند تحول بنیادین آذر ماه سال گذشته رونمایی شد و ضرورت اجرای بخش‌هایی از این سند برای همه ما محرز شد ما از همان ماه‌ها با یک برنامه‌ریزی دقیق ضمن ایجاد فضای مناسب و امکانات لازم آموزش معلمان خود را در مقطع ابتدایی به ویژه پایه ششم و دوم ابتدایی در اولویت قرار دادیم.

وی بیان داشت: در این ارتباط تعدادی از معلمان با تجربه ما در دوره‌های آموزشی مرکز کشور که با حضور مدرسان مجرب برگزار شد حضور یافتند تا با گذراندن آموزش‌های مورد نیاز بتوانند در استان خود مدرس دوره‌های آموزشی برای معلمان پایه ششم و دوم ابتدایی باشند.

مدیر گروه آموزش پیش دبستانی و دبستان آموزش و پرورش استان اردبیل ادامه داد: با توجه به اینکه در این دو پایه کتاب‌ها به کلی تغییر یافته معلمان ششم ابتدایی 180 ساعت و دوم ابتدایی نیز 120 ساعت آموزش تخصصی را پشت سر گذاشته و آماده حضور در سر کلاس‌ها هستند.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه در مقطع ششم ابتدایی کتاب فناوری و مهارت‌آموزی طراحی شده در تلاش هستیم حداقل یک رایانه را در مدارس ابتدایی به ویژه کلاس ششم ابتدایی تامین و راه‌اندازی کنیم تا آنها بهتر بتوانند با این وسیله ارتباطی نوین آشنا شوند.

این مسئول تصریح کرد: تامین رایانه برای بیش از 2 هزار کلاس پایه ششم در کنار چند پایه و کلاس‌های مستقل ششم کار سنگین و هزینه‌بری است که ما نیازمند مشارکت اولیا و مربیان و همچنین دستگاه‌های فرهنگی در تامین این نیازمندی هستیم.

وداد ابراز داشت: از امروز دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی در قالب جشن شکوفه‌ها راهی مدارس می‌شوند و به صورت رسمی از شنبه هفته آینده اول مهر ماه سال تحصیلی جدید آغاز می‌شود.

وی در خصوص مقطع پیش‌دبستانی نیز گفت: با توجه به اینکه پیش‌دبستانی در تمام دنیا یک دوره تحصیلی آمادگی محسوب می‌شود بر اساس مصوبه گذشته وزارت آموزش و پرورش مقطع آمادگی تحصیلی و یا پیش‌دبستانی در حقیقت ورود به مقطع ابتدایی با آمادگی بیشتر و ظرفیت مناسب است که در استان‌های دو زبانه تاکید شده است تا این مقطع حفظ شود.

این مسئول ادامه داد: دانش‌آموزان در این دوره آموزشی مهارت حرف زدن و گوش دادن را یاد می‌گیرند و در کنار خانواده سعی می‌کنند از تحصیل عمومی و آموزش‌های اولیه برخوردار شده تا برای ورود به مقطع اول ابتدایی آمادگی بیشتری داشته باشند.

مدیر گروه آموزش پیش‌دبستانی و دبستان آموزش و پرورش استان اردبیل خاطرنشان کرد: در یک تدبیر مناسب در مناطق محروم و حاشیه شهرها سعی شده از ظرفیت مدارس دولتی در این کار استفاده شود و برای مناطق روستایی و عشایری نیز برنامه خاصی تعریف شده تا در شهریور ماه دانش‌آموزان ورودی به اول ابتدایی یک ماه زودتر آموزش‌های خود را آغاز کنند.

وی در پایان سخنان خود با اعلام اینکه در مقطع ششم ابتدایی در تامین نیرو و امکانات مشکل خاصی وجود ندارد، ابراز داشت: انتظار داریم سال تحصیلی پر شور و نشاطی را در پیش رو داشته باشیم.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول