اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین تشریح کرد

چگونگی راه‌اندازی پایه ششم در مدارس ابتدایی

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و‌ پرورش استان قزوین گفت: برای نخستین بار پایه ششم در سال تحصیلی جدید با هدف تعلیم و تربیت بهتر دانش‌آموزان در مدارس ابتدایی راه‌اندازی می‌شود.

چگونگی راه‌اندازی پایه ششم در مدارس ابتدایی

جعفر حبیبی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: برای نخستین بار دانش‌آموزان قزوینی در سال تحصیلی جدید همانند سایر دانش‌آموزان کشور در پایه ششم در مدارس ابتدایی تحصیل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس مصوبات قانونی در سال تحصیلی جدید ساختار جدید نظام آموزشی 3-3-6 اجرا می‌شود، یادآور شد: امسال با اجرای این مصوبه دانش‌آموزان دوره تحصیلی ابتدایی که در سال‌های گذشته در 5 پایه ابتدایی تحصیل می‌کردند باید در شش پایه ابتدایی تحصیل کنند.

مدیرکل آموزش و‌ پرورش استان قزوین با بیان اینکه با را‌ه‌اندازی پایه ششم ابتدایی، دوره تحصیلی ابتدایی از 5 سال به 6 سال تبدیل شده، بیان کرد: دانش‌آموزان ابتدایی در این دوره تحصیلی 6 سال تحصیل می‌کنند و با گرفتن مدرک این دوره تحصیلی می‌توانند به دوره تحصیلی راهنمایی بروند.

حبیبی با اشاره به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی ابراز کرد: دوره تحصیلی ابتدایی 6 ساله در آینده به دو دوره سه ساله در مدارسی که شرایط آن‌ها فراهم باشد تقسیم می‌شود.

مدیرکل آموزش و‌ پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: این دوره تحصیلی در دوره نخست به دوره‌های اول، دوم و سوم ابتدایی و همچنین در دوره دوم به دوره‌های چهارم، پنجم و ششم ابتدایی تقسیم می‌شود.

در سال تحصیلی جدید پایه اول راهنمایی در مدارس وجود ندارد

مدیرکل آموزش و‌ پرورش استان قزوین با بیان اینکه با راه‌اندازی پایه ششم ابتدایی در سال تحصیلی جدید، پایه اول راهنمایی در مدارس وجود ندارد، اذعان کرد: پایه اول راهنمایی با هدف تعلیم و تربیت دانش‌آموزان به پایه ششم ابتدایی تبدیل شده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: دانش‌آموزانی که در سال تحصیلی گذشته در پایه اول راهنمایی تحصیل می‌کردند، برای ادامه تحصیل به پایه دوم راهنمایی و سپس به پایه سوم راهنمایی می‌روند.

مدیرکل آموزش و‌ پرورش استان قزوین ادامه داد: به همین ترتیب این دانش‌آموزان در سال تحصیلی آینده به پایه دوم و سپس به پایه سوم راهنمایی در مدارس می‌روند تا این مراحل تحصیلی گذشته به مرور زمان از مدارس خارج شود و به جای آن ساختار جدید نظام آموزشی 3-3-6 در مدارس اجرا ‌شود.

وی بیان کرد: به نظر صاحب نظران و کارشناسان آموزش و پرورش راه‌اندازی پایه ششم ابتدایی در مدارس می‌تواند در فراگیری بهتر علم و دانش به دانش‌آموزان ابتدایی کمک مؤثری کند تا آنان بهتر بتوانند مفاهیم درسی را فرا بگیرند و با پشتوانه علمی قوی‌تری به دوره راهنمایی بروند.

حبیبی یادآور شد: دانش‌آموزان با اجرای ساختار جدید نظام آموزشی 3-3-6 در مدارس باید 6 سال در دوره تحصیلی ابتدایی، 3 سال در دوره راهنمایی و 3 سال در دوره دبیرستان درس بخوانند تا بتوانند مدرک دیپلم را اخذ کنند.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول