اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل کمیته امداد خراسان جنوبی خبر داد

تولید 2 هزار متر مربع فرش توسط مددجویان خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی گفت: در 6 ماه نخست سال جاری 464 تخته فرش دستباف به متراژ 2هزار و 747 متر مربع توسط مددجویان این نهاد بافته شده است.

تولید 2 هزار متر مربع فرش توسط مددجویان خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سیدجواد رضوی صبح امروز در جمع مدیران کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی اظهار کرد: کمیته امداد در راستای خدمت‌رسانی به قشر محروم جامعه تشکیل و تاسیس شده است لذا باید مدیران این نهاد توجه و تلاش مضاعفی در خدمات‌رسانی به محرومان و نیازمندان جامعه داشته باشند.

وی با بیان اینکه تمامی سرفصل‌های کاری این نهاد به منظور خدمت‌رسانی به محرومان و قشر نیازمند جامعه است، تصریح کرد: خدمت به محرومان و نیازمندان اولویت و رسالت اصلی این نهاد و مورد تاکید امام (ره) بوده و یک اصل مهم در نظام اسلامی به شمار می‌رود.

مدیر‌کل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در شش ماه نخست سال جاری مبلغ 10 میلیارد و 125 میلیون ریال صدقه در سطح استان جمع‌آوری شده است، ادامه داد: میزان صدقات جمع‌آوری شده از ابتدای امسال تا‌کنون در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 29 درصدی داشته است.

رضوی یادآور شد: در نیمه نخست سال جاری مددجویان این نهاد 464 تخته فرش دستباف به متراژ 2 هزار و 747 متر مربع بافته و تولید کردند.

وی با تاکید بر ارتقا و حفظ کیفیت فرش‌های دستباف تولید شده در این نهاد افزود: در این زمینه دوره‌های آموزشی در ارتباط با شناخت مواد اولیه مرغوب، آشنایی با حقوق اجتماعی و بهداشت فردی و محیطی، نحوه رفع عیوب و ارتقای سطح کمی و کیفی فرش‌های تولیدی برگزار شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی اظهار کرد: ریزماهی، زیر خاکی، بوته جقه و خشتی مهم‌ترین طرح‌های فرش‌های بافته شده در استان است.

رضوی با بیان اینکه تعداد کارگاه‌های قالیبافی در استان یک‌هزار و 550  کارگاه است، گفت: با ایجاد 12 کارگاه تجمیعی قالیبافی در مناطق مختلف استان توانسته‌ایم برای 2 هزار و 950 نفر قالیباف شغل ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: همچنین طی شش ماه نخست امسال بیش از 7 میلیارد ریال توسط مددجویان کمیته امداد خراسان جنوبی فرش تولید و به بازارهای جهانی عرضه شده است.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول