اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقام کمیته امداد خراسان جنوبی:

200 هزار نیازمند در خراسان جنوبی اطعام می‌شوند

خبرگزاری فارس: قائم‌مقام کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: تا پایان ماه رمضان بیش از 200 هزار نفر از خانواده‌های نیازمند استان اطعام می‌شوند.

200 هزار نیازمند در خراسان جنوبی اطعام می‌شوند

محمدحسین عنایتی‌فرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در درمیان، با بیان اینکه ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای همدلی و دلجویی از مستمندان و ایتام برای مؤمنان است، ‌اظهار کرد: در حال حاضر 10 هزار حامی، سرپرستی 3 هزار و 800 یتیم استان را در زمینه‌های تأمین هزینه‌های مالی تحصیل، ازدواج و مسکن بر عهده دارند.

وی از فعال شدن 50 پایگاه حامی‌یابی در داخل و خارج استان در هفته اکرام ایتام سال جاری خبر داد و افزود: سال گذشته حامیان نیکوکار مبلغ 2 میلیارد تومان به حساب ایتام در سراسر استان خراسان جنوبی واریز کردند.

قائم‌مقام کمیته امداد خراسان جنوبی با بیان اینکه نرخ مشارکت مردمی در خراسان جنوبی بسیار بالاتر از استان‌های همجوار است، ادامه داد: از آنجایی که تعدادی از حامیان ایتام استان در شهرستان‌های تهران و مشهد سکونت دارند، در این دو شهرستان نیز پایگاه حامی‌یابی ایجاد می‌شود.

عنایتی‌فر از اجرایی شدن طرح‌های مفتاح‌الجنه، اطعام و افطاری نیازمندان، اکرام ایتام، شفا، محسنین و کوثر به عنوان مهم‌ترین سرفصل‌های کمیته امداد استان در ماه مبارک رمضان یاد کرد و افزود: در سال گذشته 700 خانواده نیازمند استان در سال گذشته در طرح مفتاح‌الجنه از سوی مسئولان مورد تفقد و دلجویی قرار گرفتند و مشکلات آنان برطرف شد.

وی از اجرایی شدن طرح شفا برای نخستین‌بار در استان همزمان با هفته اکرام ایتام خبر داد و تصریح کرد: این طرح با هدف جلب مشارکت خیران برای کمک به بیماران صعب‌العلاج و پرهزینه در خراسان جنوبی اجرا می‌شود.

قائم‌مقام کمیته امداد خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر 330 بیمار خاص و صعب‌العلاج نیازمند در استان شناسایی شده‌اند، از آمادگی این نهاد برای کمک به آزادی زندانیان غیر عمد، جمع‌آوری زکات فطره و کفاره روزه‌داران در روز عید و جمع‌آوری کمک‌های مردمی استان به مردم مظلوم فلسطین به ویژه غزه خبر داد.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول