اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی معرفی شد

خبرگزاری فارس: با حضور سرپرست کمیته امداد کشور مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی معرفی شد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی معرفی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسین انواری پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه کمیته امداد یک مجموعه اداری نیست، اظهار کرد: خدمت در کمیته امداد همانند عبادت است.

وی با اشاره به اینکه مسئولان نباید مسئولیت را حق خود بدانند، گفت: اگر انسانی مسئولیت را حق خود بداند فاجعه در دنیا به وجود می‌آید همانطور که استکبار جهانی این توهین‌ها را حق خود می‌داند.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی مسئولیت‌ها را امانت دانست و افزود: مسئولان باید نسبت به این امانت توجه بیشتری کرده و فقط رضای خداوند و خدمت به مردم را مد‌نظر داشته باشند.

انواری تصریح کرد: ‌اگر در نظام غرب هدف انسان مادی و دنیوی توجیه و تعبیر می‌شود اما در نظام اسلامی هدف از خلقت انسان بارور شدن روحیه عاطفی و ارزشی اوست که می‌تواند با کنار زدن ظواهر بهترین و زیباترین ارزش‌ها و آرمان‌ها را متجلی کند.

وی با بیان اینکه وظیفه کمیته امداد در جمع‌آوری و هدایت کمک‌های مردم و رساندن آن به دست نیازمندان واقعی، سنگین و حساس است، گفت: کمیته امداد به عنوان یک نهاد انقلابی و ارزشی به گونه‌ای در سال‌های اخیر حرکت کرده است تا در کنار بهره‌گیری از کمک‌های دولتی بتواند از توانمندی‌های خیران نیز در این زمینه استفاده‌ای شایسته داشته باشد.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی دین اسلام را کامل‌ترین دین و حاوی تعالیم ارزشی و متعالی توصیف کرد و افزود: امام راحل کمیته امداد را بر اساس این تعالیم ارزشمند تأسیس کردند تا به همه ملت‌ها نشان دهند که می‌توان با همراهی و همدلی حرکتی را انجام داد تا در سطح جامعه فقیر و نیازمندی وجود نداشته باشد.

انواری به مفاسد اقتصادی در جامعه اشاره کرد و گفت: مفاسد اقتصادی که در جامعه به وجود آمده ناشی از حق دانستن مسئولیت‌ها بوده است و باید به این مسئله توجه داشت.

وی با اشاره به اینکه توجه عاطفی به خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد بیشتر مورد نیاز است، افزود: امروزه در جامعه اسلامی نیازهای معنوی باید در خانواده‌های زیر‌پوشش کمیته امداد مورد توجه قرار گیرد.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی به الطاف متعدد خداوند در زندگی بشر و کمک به موفقیت در آزمون‌های متعدد اشاره کرد و گفت: ما باید به شکرانه این نعمت‌ها و الطاف الهی دستگیر نیازمندان باشیم چرا که اگر این شکرگزاری صورت نگیرد در حقیقت غفران نعمت انجام می‌شود.

انواری با بیان اینکه انفاق از نعمت‌های خدادادی بوده که سبب تکامل فردی و اجتماعی می‌شود، تصریح کرد: افرادی که سعی می‌کنند تا نیازهای فردی، اجتماعی، روحی و مادی دیگران را به هر طریق ممکن برطرف سازند کمک و تعاون را به عنوان یک اصل نیکوکاری همراه با بخشندگی در زندگی خود قرار داده‌اند.

وی با بیان اینکه کمک به محرومان باید توسط همه دستگاه‌ها صورت گیرد، گفت: یتیم و فقیر بودن ذلت نیست بلکه باید این مسئله در جامعه رفع شود.

انتهای پیام/ز10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول