اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته اکرام و ایتام صورت می‌گیرد

راه‌اندازی 48 پایگاه حامی‌یابی در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: معاون کمیته امداد امام‌خمینی (ره) خراسان جنوبی با بیان اینکه 4 هزار و 290 یتیم در استان هستند از راه‌اندازی 48 پایگاه حامی‌یابی در هفته اکرام خبر داد.

راه‌اندازی 48 پایگاه حامی‌یابی در خراسان جنوبی

سید رضا حسینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار کرد: در هفته اکرام ایتام به منظور حامی‌یابی برای ایتام تعداد 50 پایگاه حامی‌یابی در خراسان جنوبی، تهران و مشهد ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد پایگاه حامی‌یابی 48 پایگاه در خراسان جنوبی و دو پایگاه در تهران و مشهد راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: از 48 پایگاه خراسان جنوبی تعداد هشت پایگاه در شهرستان بیرجند و 40 پایگاه دیگر نیز در سایر شهرستان‌های این استان ایجاد شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی اداره کل کمیته امداد امام‌خمینی (ره) خراسان جنوبی، تعداد ایتام زیر 18 سال این استان را 2 هزار و 635 نفر عنوان کرد و افزود: مجموع ایتام خراسان جنوبی در حال حاضر 4 هزار و 290 نفر هستند.

حسینی اظهار کرد: طی سال جاری چهار طرح شامل طرح اکرام و ایتام (حمایت از فرزندان یتیم)، محسنین(حمایت از خانواده‌های نیازمند غیر یتیم)، کوثر(جهیزیه نوعروسان) و شفا (بیماران صعب‌العلاج) در این استان اجرایی شده است.

 

*تلاش برای جذب 2 هزار حامی در ماه رمضان

وی با اشاره به اینکه درصدد هستیم تا در ماه مبارک رمضان تعداد 2 هزار حامی برای ایتام استان بیابیم، ادامه داد: تامین جهیزیه برای 53 نوعروس، جذب کمک برای 270 خانواده دارای بیماران صعب‌العلاج، جمع‌آوری کمک برای 3 هزار و 260 خانوار طرح محسنین و اطعام 200 هزار نفر نیازمند جزء هدف‌گذاری‌های این نهاد در ماه مبارک رمضان امسال است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی اداره کل کمیته امداد امام‌خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: نیک‌اندیشان و خیران بزرگوار برای طرح اکرام، شفا و محسنین ماهانه باید مبلغ 20 هزار تومان کمک کنند.

حسینی ادامه داد: در طرح کوثر هر چند نفر خیر می‌توانند برای تامین جهیزیه‌های نوعروسان که هر سری جهیزیه به مبلغ یک‌میلیون تومان است، با هم مشارکت می‌کنند.

 

*برگزاری طرح مسجد محوری در 271 مسجد خراسان جنوبی

وی از برگزاری طرح مسجد محوری در 271 مسجد خراسان جنوبی خبر داد و افزود: این طرح در مساجدی که دارای امام جماعت هستند برگزار می‌شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی اداره کل کمیته امداد امام‌خمینی (ره) خراسان جنوبی در ارتباط با طرح مسجد محوری تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح تمامی برنامه‌های کمیته امداد امام‌خمینی (ره) نظیر جمع‌آوری فطریه، کفاره و جشن‌های نیکوکاری و عاطفه‌ها در مساجد زیر نظر امام جماعت و هیئت‌ امنای مسجد انجام می‌شود.

حسینی گفت: در خراسان جنوبی این طرح برای نخستین‌بار برگزار می‌شود و تمامی کمک‌های مردمی  جمع‌آوری شده در همان روستا یا منطقه هزینه می‌شود.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول