اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان خبر داد

تدوین سند طرح توسعه ورزش در کردستان/ احیای پایگاه قهرمانی در کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان کردستان از تدوین سند طرح توسعه ورزش استان در آینده نزدیک با حمایت وزارت ورزش و جوانان خبر داد.

تدوین سند طرح توسعه ورزش در کردستان/ احیای پایگاه قهرمانی در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مهران تیشه‌گران در سومین جلسه آکادمی تربیت بدنی و علوم ورزشی که با حضور اساتید دانشگا‌ه‌ها در اداره‌کل ورزش و جوانان استان برگزار شد، اظهار کرد: کارهای اجرایی برای تدوین سند طرح توسعه استان با بهره‌گیری از نظرات کارشناسان و اساتید دانشگا‌ه‌های استان تا یک ماه آینده باید انجام شود.

وی افزود: هدف از برگزاری جلسات آکادمیک تربیت بدنی و علوم ورزشی در استان بهره‌مندی از نظرات کارشناسی اساتید دانشگاه‌ها در امر ورزش است.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان تصریح کرد: بهره‌گیری از حضور اساتید دانشگاه‌ها به دلیل اهمیت امر ورزش برای تمام اقشار جامعه می‌تواند اهداف مورد نظر را محقق کرده و موجب تقویت ورزش استان شود.

تیشه‌گران با تاکید بر اینکه باید علم ورزش در سطح کشور پیاده شود، اضافه کرد: یکی از اهداف مهم برای آکادمی تربیت بدنی رسیدن به مقام‌های قهرمانی و قهرمان‌پروری ورزشکاران در تمام رشته‌های ورزشی است.

به گفته وی، در حال حاضر در بسیاری از استان‌های کشور آکادمی ورزش و تربیت بدنی آغاز شده و در شهر تهران نیز هم‌اکنون آکادمی المپیک در حال اجراست که امیدواریم با بسترسازی در این زمینه این امر در تمامی استان‌های کشور و از جمله کردستان انجام شود.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان با اشاره به اینکه توانمندترین اساتید و کارشناسان ورزشی و افراد تحصیلکرده غرب کشور در استان کردستان وجود دارند، اظهار کرد: متاسفانه اداره‌کل ورزش و جوانان تاکنون در این امر کوتاهی کرده و نتوانسته به خوبی از این ظرفیت عالی استفاده کند.

تیشه‌گران بر اهمیت علم ورزش و تربیت‌بدنی و مجهز بودن مربیان و داوران ورزشی به علم ورزش و آکادمی تربیت بدنی تاکید کرد و افزود: مربیان ورزشی باید با جایگزین کردن نظرات کارشناسان و اساتید دانشگاه‌ها به جای نظرات و روش‌های سنتی در راستای تقویت علم ورزش گام بردارند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تیم‌های ورزشی بدون هیچ آمادگی به مسابقات اعزام می‌شوند و شانسی یک مقام را کسب می‌کنند، تصریح کرد: ما نباید به دنبال فکر سنتی و شانس باشیم بلکه باید با بهره‌گیری از پایگاه قهرمانی که از چند سال گذشته فعالیت خود را در استان آغاز کرده‌اند در راستای تقویت و توسعه ورزش قهرمانی گام‌های اساسی برداریم.

* احیای پایگاه قهرمانی کردستان

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان در ادامه این جلسه بر احیای پایگاه قهرمانی استان که در شهرستان سنندج دایر شده، تاکید کرد و گفت: تاکنون از این پایگاه‌، تیمی برای اعزام به مسابقات کشوری اعزام نشده است که امیدواریم در زمینه آکادمی تربیت بدنی و علوم ورزش از این ظرفیت‌ به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

تیشه‌گران افزود: از این به بعد هر ورزشکار برای اعزام به مسابقات باید نرم ارزشیابی پایگاه قهرمانی را پرکند.

وی در ادامه استعدادیابی ورزشکاران در همایش‌های بین‌المللی و استفاده از توان اساتید دانشگاه‌ها و کارشناسان در فراملی، ارتقا سطح کمی و کیفی ورزشکاران، ارتقای سطح آمادگی جسمانی ورزشکاران را از اهداف آکادمی تربیت بدنی و علوم ورزشی استان برشمرد.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان در پایان بر هدف‌گذاری روی مسائل ورزشی استان تاکید و خاطرنشان کرد: امیدواریم که آکادمی تربیت بدنی و علوم ورزش در آینده بتواند در برگزاری همایش‌های بین‌المللی و ایجاد انگیزه در بین هیئت‌های ورزشی مثمر ثمر باشد.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول