اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه‌های اردبیل:

قهرمانی‌های ورزش محصول تدبیر و برنامه‌ریزی است

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه‌های اردبیل گفت: قهرمانی‌ها و کسب عناوین جهانی و بین‌المللی و المپیک از سوی ورزشکاران استان اردبیل محصول برنامه‌ریزی دقیق و تدبیر مناسب است.

قهرمانی‌های ورزش محصول تدبیر و برنامه‌ریزی است

معرفت سیاه‌کوهیان در آستانه هفته ورزش و تربیت بدنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ورزش به عنوان یک پدیده اجتماعی، اقتصادی و حتی سیاسی در عصر امروز بستر‌ساز بسیاری از تحولات در کشورهای جهان است به طوری که پیشرفت سریع و عالی آن هدف آرمانی تمام جوامع بشری است.

وی خاطرنشان کرد: دیدگاه‌های مختلفی در این زمینه و توسعه همه جانبه ورزش در سطح دنیا وجود دارد که عده‌ای معتقدند ورزش با نگاه درست و برنامه محور نه فرد محور می‌تواند به حرکت خود ادامه دهد و عده‌ای نیز موفقیت در این زمینه را مرهون تلاش‌های فردی ورزشکاران می‌دانند.

استاد دانشگاه‌های اردبیل یادآور شد: دیدگاه قالب در این زمینه برنامه‌ریزی درست در پرورش و تربیت ورزشکاران است که پیش‌نیاز آن توجه به ورزشکاران مستعد و شناسایی ظرفیت‌های بی‌نظیر است.

سیاه‌کوهیان گفت: در یک تعامل و ارتباط دو سویه بین دانشگاه‌ با آموزش و پرورش و همچنین این دو مجموعه با ورزش و جوانان می‌توان به تقویت موفقیت در حوزه ورزش قهرمانی و همگانی کمک کرد.

وی عنوان کرد:‌ اگر محصول سیستم مشخص و مستمر تربیت و تعالی ورزشکارانی همچون رضا‌زاده، دایی و انوشیروانی باشد ما به یقین موفق عمل کرده‌ایم و اگر غیر‌ از این باشد هرگز قادر نیستیم با یک پدیده و شگفتی در تاریخ ورزش این کشور موفقیت‌های خودمان را استمرار ببخشیم.

مدیرگروه تربیت بدنی دانشگاه محقق اردبیلی به ابزارهای مورد نیاز برای تقویت ورزش به عنوان یک نیاز اساسی اشاره کرد و افزود: بدون همراهی بخش خصوصی امکان ندارد فعالیت‌ها رو به جلو برود چراکه از حمایت همه جانبه بخش حمایتی از ورزش مرهون جذب اسپانسر و حمایت‌های همه جانبه بخش غیر‌دولتی است.

سیاه‌کوهیان به خلاقیت مدیریت در صحنه بحرانی اشاره کرد و بیان داشت: ما با گذر از این بحران و دوری از کوپنی و دولتی کردن اقتصاد و توجه به ورزش می‌توانیم نتیجه‌ای بهتر و در شان استان در صحنه‌های جهانی و بین‌المللی بگیریم به شرط آنکه هدف و راهکار و ابزار مشخص باشد.

وی در گفت‌‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل تصریح کرد: نظام‌نامه ورزش کشور باید به گونه‌ای طراحی و سازماندهی شود که در این حوزه تنها به باخت و برد و نتیجه‌گیری توجه نشود بلکه این اساسنامه ناظر بر استعدادیابی و حرکت رو به جلو با حمایت بخش خصوصی باشد.

استاد دانشگاه‌های اردبیل ادامه داد: اگر بی‌برنامگی در ورزش و مدیریت‌های روزمره اتفاق بیفتد به یقین موفقیت‌ها تصادفی و مقطعی خواهد بود و ما قادر به استمرار این موفقیت‌ها نخواهیم بود.

سیاه‌کوهیان به تحلیل انجام شده از استعداد استان‌های مختلف کشور در حوزه ورزش اشاره کرد و ابراز داشت: در یک تحقیق جامع در شمال غرب کشور استعداد نسل جوان و نوجوان و توانمندی‌های آنها مورد ارزیابی قرار گرفته به طوری که در این ارزیابی مولفه‌هایی همچون مناطق جغرافیایی،‌ اقتصاد، فرهنگ و آب و هوا مورد دقت قرار گرفته و معلوم شده است که اردبیل در رشته‌های قدرتی نسبت به سایر رشته‌ها از توانمندی ویژه‌ای برخوردار است.

وی تاکید کرد: البته نمی‌توان این تحلیل را یک ایده قطعی دانست اما با توجه به موفقیت‌ اردبیلی‌ها در رشته وزنه‌برداری، کشتی و فوتبال این واقعیت مشهود است که اردبیل با توجه به ارتفاع مناسب و آب و هوای خشن بهترین منطقه برای پرورش استعدادها در رشته‌های انفرادی است.

استاد دانشگاه‌های اردبیل در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: بر همین اساس قطب‌بندی ورزش در سطح کشور صورت گرفته و می‌توان امیدوار بود که این استان در رشته‌های یاد شده به همراه شمشیر‌بازی و دو و میدانی نیز می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول