اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های مازندران:

9 دانشگاه مازندران دارای نهاد نمایندگی ولی فقیه است

خبرگزاری فارس: مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های مازندران گفت: 9 دانشگاه مازندران دارای نهاد نمایندگی ولی فقیه است.

9 دانشگاه مازندران دارای نهاد نمایندگی ولی فقیه است

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حجت‌الاسلام محمد رحیمیان بعد از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی روسای دانشگاه‌ها با فرمانداران و شورای تامین استان مازندران به بیان برخی از مشکلات و دغدغه‌های صنفی در دانشگاه‌ها پرداخت.

وی با بیان اینکه برخی مباحث اخلاقی، اعتقادی و مبانی فکری دانشجویان با مدیریت صحیح و نظارت قابل حل و فصل است، تصریح کرد: رسالت دانشگاه علاوه بر علم و پژوهش، تربیت و پرورش مبتنی بر مبانی فکری و اعتقادی اسلامی و دینی است.

این مسئول با اشاره به اینکه دشمن در فضای جنگ نرم علیه ارزش‌های اسلامی و اعتقادی  کشور گام برداشته است، ادامه داد: اجرای درست آیین‌نامه معرفتی، فعالیت تشکل‌های دانشجویی، برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی و اردوهای دانشجویی از جمله فعالیت‌های موثر فرهنگی در دانشگاه‌هاست.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های مازندران اظهار داشت: با توجه به شرایط خاص اقتصادی برخی فعالیت‌های فرهنگی نیازمند اعتبار کلان نیست.

وی ادامه داد: ترویج ارزش‌های دینی و تقویت بنیه اعتقادی دانشجویان و اساتید از سری فعالیت‌های فرهنگی است که باید در دانشگاه‌ها به آن اهتمام داشت.

رحیمیان برپایی اردوهای دانشجویی در دانشگاه‌ها را برای توسعه علم و فعالیت‌های فرهنگی موثر دانست و گفت: به جای طبیعت و جنگل گردی که دانشجویان دارند می‌توان به صورت سازماندهی شده با هماهنگی میراث فرهنگی اردوهای مذهبی را در برنامه‌های دانشجویی تعریف کرد.

وی متذکر شد: اردوهای دانشجویی باید با نظارت معاونت  آموزشی و  واحد حراست دانشگاه‌ها انجام شود.

رحیمیان با بیان اینکه 9 دانشگاه مازندران دارای نهاد نمایندگی ولی فقیه است، تصریح کرد: این نهادها نیازمند پشتیبانی همه‌جانبه استان هستند.

وی به برپایی نماز در دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: برپایی نماز جماعت در مراکز آموزش عالی غیر انتفاعی و توسعه فعالیت‌های فرهنگی در این مراکز مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول