اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

11 عنوان رشته در دانشگاه فرهنگیان یزد تدریس می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره برنامه‌ریزی آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: 11 عنوان رشته در دانشگاه فرهنگیان یزد تدریس می‌شود که حدود 500 دانشجو در این رشته‌ها مشغول به تحصیل هستند.

11 عنوان رشته در دانشگاه فرهنگیان یزد تدریس می‌شود

منصور ارجمندی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: در سال تحصیلی 92-91 دانشگاه فرهنگیان با دو پردیس حضرت فاطمه الزهرا(س) ویژه خواهران و شهید دکتر پاکنژاد ویژه بردران در مقطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته امر آموزش معلمان و داوطلبان معلمی را عهده‌دار شد.

وی بیان کرد: در مقطع کارشناسی ناپیوسته، 11 عنوان رشته شامل آموزش کودکان استثنایی، زبان و ادبیات فارسی و امور تربیتی عمومی،امور تربیتی متوسطه، تربیت بدنی، راهنمایی و مشاوره، آموزش مطالعات اجتماعی و... وجود دارد که حدود 500 دانشجو در این رشته‌ها مشغول به تحصیل هستند.

رئیس اداره برنامه‌ریزی آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد اظهار داشت: این گروه دانشجویان در استخدام آموزش و پرورش هستند و از کاردانی به کارشناسی ادامه تحصیل می‌دهد.

ارجمندی تصریح کرد: دوره‌های کارشناسی پیوسته دانشگاه فرهنگیان پردیس حضرت الزهرا(س) در چهار رشته علوم تربیتی گرایش پیش دبستانی و دبستانی، مطالعات اجتماعی، شیمی و ریاضی 219 دانشجو پذیرفته است و پردیس شهید پاکنژاد نیز در هفت رشته، شیمی، زیست شناسی، فیزیک، راهنمایی و مشاوره، الهیات و علوم تربیتی گرایش پیش دبستانی و دبستانی 416 دانشجو پذیرش داشته است.

وی اظهار داشت: در راستای سند تحول بنیادین با پیگیری جدی آموزش و پرورش و تاکید مقام معظم رهبری، مراکز تربیت معلم احیا شدند و با ارتقای مراکز تربیت معلم به دانشگاه فرهنگیان امر جذب و تربیت معلمان به دانشگاه فرهنگیان واگذار شد تا نیروی انسانی واجد شرایط معلمی تربیت شود.

ارجمندی در مورد اولویت دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: اولویت اصلی دانشگاه فرهنگیان جذب و تربیت نیروی انسانی برای امر مقدس معلمی است و داوطلبان بعد از فارغ التحصیلی نسبت به آموزش دانش‌آموزان اقدام می‌کنند.

وی افزود: در اهداف و اساسنامه دانشگاه فرهنگیان در راستای دانش افزایی معلمان شاغل و همچنین آشنایی آنان با تغییرات علمی و آموزشی و مهارت‌های تدریس همچنین نحوه تدریس کتب جدید التالیف، آموزش‌های کوتاه مدت فرهنگیان در قالب آموزش‌های ضمن خدمت نیز تعریف شده است.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول