اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوهبنان:

روستاهای کوهبنان به سرای سالمندان تبدیل شده‌اند

خبرگزاری فارس: فرماندار کوهبنان گفت: روستاهای کوهبنان به دلیل مهاجرت جوانان این شهرستان به دیگر نقاط به سرای سالمندان تبدیل شده و آرزوی مردم برگشت فرزندانشان به منطقه است.

روستاهای کوهبنان به سرای سالمندان تبدیل شده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، منصور متقی بعد از ظهر امروز در شورای اداری کوهبنان اظهار داشت: باید تلاش کرد تا کمیته امداد امام خمینی ( ره) به عنوان بزرگ‌ترین تعاونی ایران در بحث سرمایه گذاری، تولید و توزیع گام بردارد.

وی افزود: کوهبنان که در شمالی‌ترین نقطه استان کرمان قرار گرفته از ظرفیت‌های ویژه‌‌ای برخوردار است، اما بسیاری از شهروندان کوهبنانی به دلیل مشکلات مالی به استان‌های البرز، قزوین، یزد و ... مهاجرت کرده‌اند و در آن جا مشغول به کار شده‌اند.

متقی بیان کرد: روستاهای کوهبنان به دلیل مهاجرت جوانان به دیگر نقاط به سرای سالمندان تبدیل شده و آرزوی مردم برگشت فرزندانشان به منطقه است.

وی ابراز داشت: با مساعدت بسیار خوب و جدی مسئولان کمیته امداد امام خمینی ( ره) استان کرمان تاکنون بیش از 700 پرونده مشاغل خانگی و طرح زودبازده در کوهبنان تشکیل شده و تولیدی‌های متعدد پرورش کبک، کارگاه‌های تولیدی و ... در کوهبنان راه‌اندازی شده و تعدادی از متقاضیان را مشغول به کار کرده است.

این مسئول اذعان داشت: برای عمل به منویات و توصیه‌های مقام معظم رهبری ما باید در سال پایانی دولت خدمتگزار با ایجاد کارگاه‌های مشاغل خانگی با تولید داخلی نسبت به رونق اقتصادی کشور خود گام برداریم.

متقی تصریح کرد: تولید کار دشواری نیست، اما مشکل موجود توزیع کالای تولید شده است که باید تلاش کرد تا کمیته امداد امام خمینی ( ره) به عنوان بزرگ‌ترین تعاونی کشور در بحث سرمایه‌گذاری، تولید و توزیع گام بردارد و با احداث بازارچه‌های دائمی در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها نسبت به فروش تولیدات مددجویان اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه با پرداخت وام بیشتر مشکل مددجویان حل نمی‌شود، خاطرنشان کرد: تنها راه نجات‌بخشی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی اعطای سرمایه برای ایجاد شغل و مدیریت توزیع است.

متقی ابراز داشت: کوهبنان با داشتن نیروهای تحصیل‌کرده، جوان و فعال آمادگی دارد با دریافت هر چه بیشتر وام‌های مشاغل خانگی نسبت به راه‌اندازی کارگاه‌های زودبازده اقدام کند.

وی عنوان کرد: شهرستان کوهبنان توانسته است در سال گذشته در ایجاد طرح‌های توان‌افزایی رتبه اول استان کرمان را به خود اختصاص دهد.

فرماندار کوهبنان ابراز داشت: امروز در سایه تلاش و همدلی بام فرهنگی استان کرمان شهرستان تاریخی کوهبنان رتبه اول تولید کبک کشور را با حمایت کمیته امداد از آن خود کرده و در این زمینه علاوه بر تولید همچنین عملیات انجماد، بسته‌بندی، و صادرات این محصول به استان‌های دیگر در حال انجام است.

حجت‌الاسلام رضا قاسمی رئیس دفتر امام جمعه کوهبنان نیز در این جلسه با استناد به آیات و روایات به مسئله انفاق در اسلام اشاره کرد و اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم برای انفاق درجاتی را قرار داده است.

وی بیان داشت: خداوند در آیه 254 سوره بقره می‌فرماید "از آن چیزهایی که به شما داده‌ایم، انفاق کنید" که همان خمس و زکات است.

قاسمی افزود: خدا همچنین در آیه 92 سوره آل عمران می‌فرماید "مومنان کسانی هستند که از چیزهایی که دوست دارند، می‌بخشند، اما رتبه برتر و بالاتر که همان ایثار است شامل کسانی می‌شود که هم ایمان به خدا دارند و هم روزی را در دست خدا می‌دانند و با توجه به اینکه خود نیازمند هستند اما چیزی را می‌بخشند".

به گزارش فارس، جلسه شورای اداری شهرستان کوهبنان با حضور فرماندار، سرپرست کمیته امداد امام خمینی ( ره) استان کرمان، رئیس دفتر امام جمعه، جمعی از مسئولان محلی و فرماندهان نظامی و انتظامی در محل سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول