اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان خبر داد

اختصاص 6 میلیارد ریال اعتبار به روستاهای سیل‌زده در گلستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان گفت: اعتباری بالغ بر 6 میلیارد ریال به روستاهای خسارت دیده از سیلاب اخیر در گلستان اختصاص یافت.

اختصاص 6 میلیارد ریال اعتبار به روستاهای سیل‌زده در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان رسول حسام پیش از ظهر امروز در نشست خبری فصلی مدیریت بحران استان که به مناسبت هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سیلاب اخیر در گلستان 95 میلیارد تومان خسارت بر جای گذاشت که از این میزان خسارت وارده، وزارت کشور در همان هفته ابتدای رخداد سیل اعتباری بالغ بر 72 میلیارد تومان به معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی پیشنهاد کرد و بخش خصوصی کشاورزی از این تسهیلات عملاً حذف شد.

وی اضافه کرد: از مبلغ 72 میلیارد تومان تسهیلات پیشنهادی، اعتباری معادل 23 میلیارد و 800 میلیون تومان در قالب پروژه‌های عمرانی، بازسازی و بلاعوض برای واحدهای مسکونی و تجاری شهری و روستایی تخصیص یافت و بخشی از اعتبارات درخواستی نیز برای واحدهای خسارت دیده روستایی بود که دولت برای آنها سقفی تعیین نکرد و این واحدها در قالب طرح‌های ویژه بنیاد مسکن مورد حمایت قرار گرفتند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان تصریح کرد: تاکنون 45 درصد تسهیلات عمرانی در اختیار گلستان قرار گرفته و 55 درصد نیز با کمبود مواجه هستیم که با پیگیری‌هایی که در مرحله دوم اخذ تسهیلات انجام می‌شود سعی خواهیم کرد تا مابقی اعتبارات را نیز جذب کنیم.

حسام در خصوص لایروبی رودخانه‌های استان اظهار داشت: برای فرآیند لایروبی، دیواره‌سازی و مهندسی رودخانه‌ها در قالب اعتبار بازسازی تسهیلاتی بالغ بر 5 میلیارد و 740 میلیون تومان به آب منطقه‌ای گلستان اختصاص یافت که اکنون در خزانه استان است.

وی ادامه داد: در بخش راه و شهرسازی نیز مبلغ 5 میلیارد و 500 میلیون تومان در راستای بازسازی خسارت‌های ناشی از تاسیسات راه و ... در قالب 41 پروژه پرداخت شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان افزود: برای بازسازی تاسیسات آبرسانی در سطح استان در قالب یک پروژه مبلغ 300 میلیون تومان به شرکت آبفار تعلق یافت.

حسام در خصوص ارائه تسهیلات به بخش منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز یادآور شد: به منظور بازسازی حوزه‌های آبخیز مبلغ یک میلیارد تومان در قالب 9 پروژه اختصاص یافت.

وی ادامه داد: به سازمان جهاد کشاورزی استان نیز اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 400 میلیون تومان در قالب 36 پروژه اختصاص یافت، همچنین 250 میلیون تومان نیز به میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اختصاص پیدا کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان از اختصاص 210 میلیون تومان اعتبار برای بازسازی پروژه‌های آبفا، شرکت توزیع برق، جاده‌های بین‌مزارع عشایر و مساجد خبر داد.

حسام با بیان اینکه در بخش شهرداری‌ها نیز مبلغ 3 میلیارد تومان تعلق گرفته است گفت: تلاش داریم تا با همکاری شورای شهر ظرف یک الی دو ماه آینده خبر مسرت‌بخشی به مردم استان دهیم و جامعه شهری طی این مدت تقریباً بیمه کامل شوند.

انتهای پیام/ز10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول